hoe moet je je bh band om je buik verklenen?

Ik had altijd een probleem dat mijn bh's niet helemaal goed zaten. Nu ben ik er achter gekomen dat dat komt omdat de band van mijn bh om mijn buik te groot is, ipv 65 of 70 zijn al mijn bh's 75. Nu wil ik deze dus kleiner maken, en ik zie wel vaak van die dingen die je er extra aan kunt klikken om het langer te maken, maar niet om het kleiner te maken, weet iemand toevallig hoe dat kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Extra haakjes eraan, die koop je op de markt, maar nieuwe passende bh's kopen is beter, dat zit comfortabeler.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja, maar met die haakjes maak je de band toch juist groter? of wat bedoel je anders?
Ja klopt ik moet eigenlijk gewoon nieuwe kopen, maar dat is weer zo duur, want het gaat om ca 6 bh's, en een paar daarvan zijn niet meer te koop ;$
Ritsuka
9 jaar geleden
Extra haakjes, zodat je de band strakker kan maken
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
oke maar weet jij toevallig ook waar je die kan kopen, want ik kan ze online nog niet vinden hahaha
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ruimte zat voor een paar haakjes extra, ook in de winkel waar ze stoffen, naalden en garen verkopen (kom even niet op de naam van zo'n winkel) hebben ze wel iets wat hiervoor kan dienen.
Amadea
9 jaar geleden
Als jij 'm om je buik hebt zitten dan is ie sowieso véél te groot.
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik hou mijn buik vast van het lachen! @ crea: Dat weet ik dan weer. Ik herinner mij uit mijn kinderjaren een winkel in de stad, en daar stonden twee woorden op. Doordat het moeilijkste woord me intrigeerde, denk ik dat ik het gemakkelijke meteen ook maar onthouden heb. Als je ouder wordt komen herinneringen van vroeger trouwens vaker ineens weer boven, trouwens die winkel is er nog steeds, alleen die naam niet meer.
Het moeilijke woord was een naam met ‘ue’ erin, een voor een kind knap onlogische spelling, het leek me een soort spelfout!
Het andere woord was “fournituren”!
Amadea
9 jaar geleden
Dat was toch een passementerie?
Bordensteker
9 jaar geleden
Dat is dan écht een nieuw woord. Ik begrijp dat dát meer gaat over het ‘pimpen’ van kleding, terwijl fournituren eerder dingen zijn, onderdelen zeg maar, die je bij het ‘monteurswerk’ nodig hebt, onderhoud en reparatie dus, afstellen of modificaties daaronder begrepen. Hé, daar kun je het woord ‘mode’ in zien!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een beetje late reactie maar zo'n winkel waar ze garen, band enz. verkopen heet een manufacturenwinkel.

Het beste antwoord

Het wordt een heel gepeuter, je zult het stukje met de haakjes, of dat met de oogjes, helemaal los moeten peuteren en dan iets opzij weer vast zetten, dus eerst een klein stukje van de band afknippen. Zo mooi als op een atelier wordt het nooit meer, ben ik bang. Misschien kan je gewoon een keer een bh winkel ( hunkemoller bijv. en bij de hema hebben ze daar ook wel iemand voor) binnen lopen en vragen of ze je even willen opmeten. Daarna koop je dan de juiste maat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Voor het meest professionele resultaat kun je het beste naar een kleermaker gaan of zo'n kraampje op de markt. Zelf kan je het ook vernaaien, maar dat is best ingewikkeld.
Is waarschijnlijk een stuk goedkoper ook dan allemaal nieuwe kopen in de juiste maat.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
waarom haal je niet zo'n verlengstukje, en naai die als verkleining (dus in feite aan de verkeerde kant) Zo heb je de mogelijkheid de band kleiner te stellen waar nodig, en het is vrij goedkoop. Ook gaat het model niet echt uit fatsoen, omdat je door het inhaken aan beide kanten (links en rechts) dan evenveel ruimte verliest.
Houd er wel rekening mee dat je op deze manier niet aan de voor- en achterkant niet evenveel ruimte verliest. Mogelijk is de voorkant dus te breed en zal hier een stukje tussenuit gehaald moeten worden, voor zover mogelijk.
Het kan dus, maar ik vraag me af of de beha's ook daadwerkelijk lekkerder gaan zitten....