Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn lichaam af te koelen zonder te zweten?

Misschien een wat onsmakelijke vraag, maar ik hoop dat hier een antwoord op gegeven kan worden.

Ik heb het altijd warm. In de winter vind ik het niet erg om met een shirt buiten te lopen, daar voel ik niks van. Maar als ik dan binnenkom -en de verwarming staat te gloeien- breekt het zweet me uit. Naarmate de dagen warmer worden krijg ik er steeds meer last van. Ik zweet dus ook redelijk snel. Vaak al bij wat kleine bewegingen, terwijl ik alleen een broek en een shirt aan het (dus geen lagen).

Voor anderen is dit totaal niet hinderlijk, vertelt mijn vriendin mij, maar ik vind het voor mezelf echt niet fijn.

Hoe krijg ik het voor elkaar om mijn lichaam af te koelen zodat het niet gaat zweten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.2K
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik voel met je mee...   ;-)
paulus811
14 jaar geleden
Ben je misschien te zwaar? Afvallen kan helpen kan ik je uit ervaring melden. Alles gaat dan even makkelijker. Heb je een goed gewicht, dan zitten er hieronder vast goede antwoorden bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik ben niet te zwaar. Volgens mijn "BMI" zit ik op normaal gewicht, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen.

Het beste antwoord

Sandalen zonder sokken dragen, of zodra je in een warme ruimte komt meteen je schoenen en sokken uit doen (op plekken waar dat gepast is).
Via je voeten kan enorm veel warmte weg, zowel bij het warmer krijgen als bij het lekker koud krijgen zijn je voeten de lichaamsdelen die het meeste invloed hebben.
Je polsen onder de koude kraan houden, helpt ook. Dat is de plek waar de bloedbanen het dichtst onder de huid lopen, dus daar koelt bloed het snelste af door koud water, en dat bloed verspreidt die koelte dan een beetje door de rest van je lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie tips +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze tips zijn heel simpel uitvoerbaar en erg bruikbaar! Bedankt!

Andere antwoorden (4)

Mannen hebben over het algemeen sneller last van transpireren en hitte in hun lijf dan vrouwen.
Sommige mensen hebben het echter extreem warm en kunnen moeilijk afkoelen.

Voeding kan gedeeltelijk helpen hierbij. Drink veel water, zo'n 2 liter per dag. Laat koffie en suikerhoudende dranken staan. Eet vaker rauwkost en fruit. Vooral bleekselderij, peterselie, tomaat, komkommer, sla, radijs, paprika zijn goede vochtafdrijvers. Ga regelmatig naar de sauna. De sauna helpt mensen bij het reguleren van hun lichaamstemperatuur. Wat ook een goede tip is; douche met redelijk warm water, dit zorgt ervoor dat je porieën zich goed openen waarna je sneller afkoelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trek een nat t-shirt aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is niet zo n goed antwoord.
Binnen: Raam open en alle deuren tegen elkaar open zetten of 'n ventilator aan doen. Shirt uit als je geen visite hebt of iemand verwacht.

Buiten: In de wind lopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je wel iemand verwacht, mag je niet (in je eigen huis) zonder shirt lopen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het lijkt mij een beetje vreemd om bijvoorbeeld vlak voor een verjaardag zonder shirt te lopen. Als de eerste gasten binnen komen en ze zien jou -met ontbloot bovenlijf- de kaasjes klaarmaken zullen ze wel denken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ mmm, Mag rustig maar ik persoonlijk vind het niet van stijl getuigen als je als man zijnde je gasten half naakt ontvangt. Als jij dat wel gepast vindt is dat jouw zaak. Er zijn tenslotte verschillende opvattingen over wat er nu eigenlijk beschaafd is en wat niet.
regelmatig met je voeten in een bak koud water gaan zitten. Dit is een serieus antwoord.