Juwelier vervangt trouwring voor nieuwe ring zonder toestemming,wat kan ik doen?

Hallo,

De gravure van de ring van mijn man was niet goed. De letters waren niet duidelijk zichtbaar in vergelijking met mijn ring. Mijn man heeft de oude ring ingeleverd en er werd gezegd dat ze de gravure opnieuw gingen laten zetten. Nu hebben wij een compleet nieuwe ring er voor terug gekregen, die ook niet goed is. Het motief van de ring klopt niet en de ring is veel te klein. Verder is het niet de ring waarin wij getrouwd zijn.

Wij zijn niet op de hoogte gebracht van het feit dat ze een nieuwe ring hebben laten maken. Wat kunnen we nu doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het lijkt erop dat ze die niet meer hebben.. Aangezien we geen antwoord hebben gekregen op waar de oude ring dan is gebleven..
capthavoc
9 jaar geleden
Waarschijnlijk omgesmolten vrees ik,
maar wees realistisch
die nieuwe ring kan je laten oprekken en verbeteren.
ze hebben dat tenslotte toegezegd al is het wat anders dan je voorgesteld had.
En dan romantisch "opnieuw" trouwen dan komt er vanzelf weer een leuke herinnering aan ;)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Schadevergoeding eisen indien je je oude ring niet onmiddellijk terugkrijgt. Zijn ze nou helemaal...?!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik vind het werkelijk schandalig. Als de ring niet hersteld had kunnen worden had je deze mee kunnen nemen en evt besluiten een nieuwe aan te schaffen. Zo zou ik het ook naar de winkel toebrengen, dat zij niet zomaar mogen beslissen wat er met jou eigendom gebeurd. Ik zou eerst de oude ring opeisen wanneer deze er niet meer is kan je gaan onderhandelen. Willen ze niet over de brug komen kan je misschien bij de geschillencommissie een klacht neerleggen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@Capthavoc ik snap de frustratie wel van Aqua en ik vind het ook schandalig!

Antwoorden (1)

Een kennis van ons heeft dit ook gehad bij haar verlovinsring van swarofski. ze heeft een flinke scene gemaakt in de winkel en meermaals boos opgebeld. Na een paar hele grote en genante scenes (voor swarofski) werd van haar ring een exacte kopie gemaakt. Het orgineel is helaas al omgesmolten.
Blijf bij die juwulier terugkomen net zo lang tot er een schappelijke oplossing is bedacht en laat je niet mee 'nee' wegsturen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lijkt me een goed plan +.
ronron1212
9 jaar geleden
Het is gewoon simpel de juwelier moet het originele eigendom terug geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dat niet kan omdat het is omgesmolten heb je een impasse bereikt. Dan zul je toch wat water bij de wijn moeten doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De juwelier had gewoon moeten melden dat het opnieuw graveren niet mogelijk was ( om wat voor rede dan ook) en moeten vragen wat ze dan verder wilden.
Nu heeft hij gewoon knoeiwerk afgeleverd, het was niet hetzelfde motief en nog te klein ook. hoe dom kan je zijn. Voor sommige mensen hebben sommige dingen nog een andere waarde dan geld. Zij heeft die ring om zijn vinger geschoven en nu draagt hij een andere.