Wat kan ik aan een zweetshirtje doen?

Ik heb van die shirtjes met korte mouwen, en als ik die een uur aan heb, dan stinken ze al naar zweet. Is hier iets aan te doen?
Ik heb het ook alleen maar bij bepaalde shirtjes.
En ja ik gebruik Deo. Zowel een roller als spuitbus (dubbel, meestal hoef ik dan de hele dag niet meer op te doen)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
11.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik al een paar jaar odorex lotion en het werkt heel goed bij mij! Succes

Het beste antwoord

Waar je naar moet kijken is de stof waar ze van gemaakt zijn. De shirtjes waar je eerder in gaat ruiken en zweten zijn waarschijnlijk polyester. En de shirtjes waar je minder last mee heb zijn waarschijnlijk van katoen. In beide gevallen gaat het om de grootste hoeveelheid, hoe meer katoen hoe beter, daar er veel mixen zijn.

Toegevoegd na 2 minuten:
Elasthan en nylon zijn ook vaak afsluitende stofsoorten.

Toegevoegd na 13 minuten:
Wat je kan doen bijvoorbeeld is in je 'foute' shirtjes een soort oksel maandverbandjes (okselpads) te plakken ;-) Deze nemen het teveel aan vocht op zodat je geen natte plekken krijgt.
http://www.jolikeable.com/pads_nl.php

Gewoon opletten met het kopen van nieuwe shirtjes waar ze van gemaakt zijn.

Toegevoegd na 18 minuten:
Als je zelfs NA het wassen nog luchtjes ruikt komt dit door bacteriën die niet dood gaan door normaal wassen. Iets wat erg goed helpt bij de meeste is gedragen kleding voor het wassen 1 a 2 uurtjes in een emmer water met een flinke scheut azijn te doen. Daarna normaal wassen en je hebt er geen last meer van. Deze tip staat trouwens ook op vele 'oma weet raad' sites.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Je hebt speciale sportshirtjes met gaatjes onder je oksels... Door deze 'ventilatiegaatjes' kunnen je oksels 'luchten' en ruik je de zweetgeur minder. Ook zie je in deze speciale shirtjes ook geen zweetplekken. Als ik jouw was zou ik bij een proffessionele sportzaak even navraag doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou eens kunnen kijken naar de stof waarvan de shirts gemaakt zijn. Grote kans dat in de shirts waar jij last krijgt van nare geurtjes een kunst garen verwerkt zit als bijvoorbeeld nylon of polyester.
Die drogen langzaam en zijn gevoelig voor vuil en schimmelvorming.

Koop shirtjes die zoveel mogelijk gemaakt zijn van
natuurlijke weefsels als katoen en linnen. Die zijn sterker, ademen beter en zijn vochtregulerend.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk heb je het alleen met shirtjes die niet 100 % katoen zijn, maar een kunststof bevatten. Daar ga je niet alleen iets eerder van zweten, ze ruiken ook erger omdat ze vrijwel niet absorberen.

Behalve alleen maar katoenen shirtjes kopen, kun je ook proberen een antitranspirant (geurloos) te gebruiken in plaats van dubbelop deo, wat sowieso niet zo'n goed idee is voor je huid.

Het is trouwens een illusie dat je maar een keer per dag deo op hoeft te doen op een dag (of in kleding) waarop (in) je extreem veel transpireert. Ook de normale 24-uurs-deo (die normaliter inderdaad voldoende is voor een dag, ook bij normale hoeveelheden) houdt dat niet vol, en kan zelfs gaan bijdragen aan de onaangename geur.

Antitranspirant koop je trouwens gewoon in de supermarkt of bij de drogist, meestal in glazen flesjes. Het is een kleurloze (en meestal ook reukloze)vloeistof die je met een watje opbrengt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als ik een vestje draag dan heb ik de hele dag nergens last van. Alleen bij die iets strakkere shirtjes.
Misschien is antitransparant een idee, maar meestal als ik de shirtjes uit de wasmachinen haal dan ruik ik het nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Katoen? nee? Dan katoen.
Koop katoen, dan ben je er van af, het probleem is voor mij herkenbaar, ging over op alles van puur katoen en het was opgelost.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe was je ze dan? Er zijn veel mensen die op te lage temperaturen wassen. Het wordt wel geadviseerd in verband met het milieu, maar schoon is anders, en nieuwe shirtjes kopen omdat ze niet schoon worden, belast het milieu ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, zwarte was, meestal 30 graden. Dat zal ook wel niet echt helpen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, kijk eens op het etiket, 40° vind ik al minimaal voor zulke dingen, liever 60°
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Handwas. Nachtje in het sop laten staan.
En dan net zo lang wassen in een warm sopje, tot je zeker weet dat de geur er uit is.
Eigenlijk geef je zelf het antwoord al.
Je hebt het alleen maar bij bepaalde shirtjes.
Dan kijk je eerst naar wat voor materiaal die gemaakt zijn.

Standaard 30 graden was in de machine is in dit soort gevallen niet goed genoeg.

Ik heb het soms wel, dat ik bij het strijken van katoenen shirts weer een zweetlucht ruik. Dan moet het opnieuw in een sopje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zweten is juist goed
maar bij iedereen is het anders
bijv.
ik zweet snel:(
jij niet:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zweten zelf is geen probleem maar ik denk dat jij de geur bedoeld ofniet?? altijd als je een ander shirt aan doet ff deo gebruiken ik heb nooit last van geuren, maar ik weet wel dat als je éénmaal een shirtje hebt dat naar zweet ruikt, het iedere keer weer ruikt ook al is t gewassen.. daarom leen ik ook geen shirtjes uit e anders mgen ze m hebben,...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ghen creme gebruiken!
Ongevaarlijk!!!!!!!!!!!!!

Kun je via internet bestellen!
Super goed middel!

Je kunt het o.a. bestellen via deze site;

http://www.lopharm.nl/product/details/ghen-pre-odorant-15gr
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf iemand die snel zweet en heb ook precies het zelfde probleem bij strakke hempjes/shirtjes/truien met elasthan, acryl, nylon of polyester er in. Ik koop nu alleen nog truitjes gemaakt van viscose met katoen dit zijn beide natuurlijke materialen. En ik gebruik deze deo en dit werkt echt!! (NUUD deodorant) https://nuudcare.nl/?gclid=Cj0KCQiA8dH-BRD_ARIsAC24umZ9j9KK_mA-nv0V_fLu7Rtvq5BUMCt04Vt7crPQaBvPpkM-0hvwsbkaAqwoEALw_wcB