Als je nooit je haar zou afknippen hoeveel meter zou het dan zijn na bijvoorbeeld 80 jaar?

En zijn er mensen die het nog nooit afgeknipt hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.8K

Het beste antwoord

De snelheid waarmee haar groeit is globaal genomen zo’n 1,25 cm per maand, wat zo’n 15 cm per jaar betekent. Bij het ouder worden kan de snelheid afnemen tot slechts 0,25 cm per maand. Dat is 3 cm per jaar.

Dit is daarom ook de reden dan de man met de langste haren, geen haarlengte heeft van 12 meter. Omdat je haargroei afneemt.

Stel; je haar blijft 15 cm per jaar groeien tot je 40ste. Dan is je haar ongeveer; 15cm x 40jaar = 600 cm = 6 meter.
Van je 40ste tot je 80ste groeit je haar maar 3cm per jaar. 30jaar x 3cm = 90 cm. De totale lengte is dan 6,90 cm.

Dit is dan heel globaal genomen maar het zal wel veel minder zijn omdat je haar ook kan afbreken door verschillende omstandigheden (klitten, harde wind ect.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben benieuwd hoe zij naar de wc gaat...
Na 80 jaar zal je haar dan ca. 12 meter lang zijn. Het groeit ca. 15 cm per jaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar dan ga je ervan uit dat iedere haar onbeperkt blijft doorgroeien. Je knipt het alleen maar niet, dat wil niet zeggen dat er nooit eens iets uitvalt of afbreekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt, maar het is ook een theoretisch antwoord.
Waarschijnlijk ben je dan kaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.depers.nl/opmerkelijk/418184/Bejaarde-heeft-nooit-haar-geknipt.html

Die man is 79 en zijn haar is 2,7 meter lang.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier klopt iets niet. @Jeroen1962 zegt dat het na 80 jaar ca. 12 meter lang is. Wie heeft gelijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I don't know. Mijn bron stond op depers.nl
Haar kan niet eindeloos doorgroeien. Haar groeit max. 6 jaar en dan laat het los. Hoe goed je het ook verzorgt, op een gegeven moment stopt het.

Het langste gezonde haar ooit gemeten is 5.67m
Het behoort tot Xie Quiping uit China.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is geen antwoord op je vraag,maar ik moest reageren...n.a.v je stukje bij de Soos.

Jij moet het niet laten groeien hoor,Zondag,want dan kan mannie je niet meer achterna met de knipschaar...en ook het knuffelen is dan verledentijd hahahah
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb ooit gehoord dat de haargroei per persoon verschilt. De gemiddelde groeilengte is inderdaad 1 cm per jaar, maar sommige mensen die hun haren willen laten groeien, komen niet verder dan de schouders. Het verschilt dus per persoon hoe lang het kan worden.