Ik draag maat 32/32 in jeans. Maar er zijn ook maten 46, 48 enzovoort. Wat voor maat heb ik?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
19.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zal je uit moeten proberen in de winkel, ik denk dat je maat 36 of 38 hebt, maar zeker weten doe ik dat niet. Daarbij verschilt de maat ook per merk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nou zeker geen 36 of 38. ( tenminste voor dames)
Eerder 42 of 44. Maar het beste is idd passen in de winkel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik heb een herenmaat. En normaal die broeken die ik koop zijn maat 32/32. Maar als je op deze site kijkt bij jeans zie je alleen maten 42, 44, 46, 48 dan weet ik niet welke maat ik moet gaan kopen…. : http://isabelshop.com/heren/heren-jeans?product_id=2400
criseyde
9 jaar geleden
Voor een herenmaat moet je 16 optellen bij de Waist (1e getal), dus dan kom je op 48 uit. Het 2e getal is de lengte en betekent kort (standaardlengte is 34). Je moet dus een korte maat 48 hebben, een maat 24. (Eigen ervaring, meer dan 7 jaar op herenafdeling gewerkt).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De lengte is 34 is te lang voor me.. ik zoek liever lengte 32 wat voor maat is dat?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je kunt er ook gewoon een zoom inleggen als de rest goed zit. Of je kunt dat door een ander laten doen.
Of je kunt de broek in de winkel korter laten maken.
Amadea
9 jaar geleden
@gast156847: dat legt criseyde goed uit, je moet maat 24 hebben want dat is een korte maat 48 (dus 48 is te vergelijken met lengtemaat 34, en 24 is lengtemaat 32).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Criseyde, als je dit bij het antwoord zet ben je de winnaar :-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ligt eraan of je dames of herenmaat bedoelt. Het is ook wat afhankelijk van je pasvorm. Google eens op 'jeans maattabel' en vergelijk een aantal die op jouw lichaamsbouw van toepassing zijn.

Antwoorden (1)

Er zijn meerdere maatsystemen in gebruik. De 32/32 maat is een jeansmaat (breedte/lengte). De 46 of 48 is een confectiemaat. Een jeans maat 32 (breedte) is ongeveer een damesmaat 40 of een herenmaat 48.