wat is maat 164 in s m l xl maten?

Ik heb maatje 164 en wil graag een t shirt bestellen van Canada goose op amazon.com maar daar geven ze alleen de kindermaten in s m l xl. Welke is geschikt voor mij?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
33.5K
Amadea
9 jaar geleden
Als het om een herenmaat zou gaan dan moest je small hebben. Maar ik ben niet bekend met kindermaten s t/m xl. Moet je niet sowieso 18 zijn om iets op amazon te mogen bestellen?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Misschien besteld er iemand anders voor hem.

Antwoorden (1)

Met maten is het altijd lastig. Het is niet percies goed mogelijk om een genummerde maat (bijv 164) om te zetten naar een lettermaat (S,M etc.). Dit komt vooral omdat de lettermaten verschillen per kledingstuk. De fabriek die ze maakt heeft een bepaalde groep mensen in gedachte waar ze het kledingstuk voor maken, en nemen dan van die groep mensen de gemiddelde maten. En dan zit er vaak ook nog een soort van beleefdheid bij, waarbij de fabrikant weet dat mensen niet graag klein genoemd worden en overdrijft de fabrikant een beetje en weet je dus eigenlijk nog niets.

Gelukkig heeft Canada Goose een goede maattabel waarin je je eigen maten op kan meten en zo kan bepalen wat jouw maat zou zijn.

In de links hieronder staan de herenmaten en de kindermaten. Let wel op, ze meten zowel in centimeters als inches.