Is er een verschil tussen Aziatische en Europese kledingmaten?

Hallo. Ik ben van plan een setje wielrenkleding aan te schaffen op Ebay, via Aziatische handelaren. Als ik in Nederland iets zou bestellen is mijn kledingmaat een M. Nu is mijn vraag of dat de Aziatische maten kleiner vallen, en zo ja; welke maat zou ik dan moeten bestellen?

Alvast Bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
5.6K
Ritsuka
9 jaar geleden
Volgens mij is Aziatische kleding allemaal heel klein. Als je al ziet wat een verschil er hier zit tussen dezelfde maat van 2 verschillende merken/winkels
Rieneke1
9 jaar geleden
Tibetaanse kleding pas ik amper in XL, terwijl ik hier S of M prima aan kan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit is in zijn algemeenheid niet te zeggen, omdat het afhangt van de mate waarin de handelaren zich exclusief richten op de Aziatische markt of meer internationaal georiënteerd zijn, en op de professionaliteit van de producent. Bij een professionele producent die zich ook richt op de Europese markt, zal het wel goed zitten. Maar in alle andere gevallen is maat L of XL waarschijnlijk aan te raden...

Antwoorden (1)

over het algemeen vallen die kledingmaten kleiner uit. je kan die mensen een mail sturen en vragen of ze de afmetingen naar je mailen. heb ik ook vaker gedaan