Klopt het dat je goedkopere kleren altyd een maatje groter moet kopen?

Ik bedoel dan niet een goedkoop afgeprijsd bloesje of rokje van bv de Hema,maar bloesjes etc van scapino,bristol,enz.

Toegevoegd na 3 minuten:
Maatje groter omdat t anders niet past!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Nee, dat klopt niet.

Wel is de pasvorm meestal minder goed, simpelweg omdat dat meer tijd kost in het productie en ontwerp proces. Het is dus altijd handig om even goed te passen voordat je iets koopt. Ook bij goedkope kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat hoeft niet perse te kloppen.

Kleding uit Italie, Spanje en Frankrijk zijn vaak wel kleiner als dat wij hier gewend zijn, waardoor je een maatje groter moet nemen.

Bij spijkerbroeken wordt vaak geadviseerd om juist een maatje kleiner te nemen omdat de broek zo uitloopt. Daarbij niet een confectiemaat kleiner, maar een jeansmaat kleiner oftewel een halve maat kleiner.

Ongewassen kleding (kleding waar een verflaagje overheen zit en nog niet door fabriek gewassen) kan vaak wel nog een maatje krimpen. Vaak staat er op het artikel een waarschuwingslabel of kaartje aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Enfin, het maakt dus niet uit of de kleding duur of goedkoop is, waardoor je een maatje groter of kleiner moet kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt eraan, elk kledingmerk/bedrijf heeft een eigen maatschema voor dames, heren, en kindermode, waardoor merk A beter bij je past dan merk B, omdat die andere schema's gebruiken. Bijvoorbeeld bij een merk voor jonge meiden, nemen ze als voorbeeld de maten van de meisje en bij een merk voor dames op leeftijd hebben ze andere maten voor hen doelgroep.
Dit heeft niks te maken met de prijs.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat klopt niet.
Kledingmaten zijn niet echt goed gestandardiseerd,
dus hebben veel mensen wel drie maten kleding in
hun kast hangen.
Dat heeft met goedkoop niet zo veel te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee dit klopt niet, ze werken in de meeste gevallen alleen met andere pasvormen waar minder aandacht aan besteedt is in tegenstelling tot 'duurdere' merkkleding. Maar de H&M heeft bijvoorbeeld ook vaak een slechte pasvorm..