Wordt kringloopkleding eerst gewassen, voordat men het in de winkel kan kopen?

En zou een kringloopwinkel het wassen van de kleding dan uitbesteden?
Of zou de winkel er geen winst meer op maken, als zij eerst alle kleding nog moeten laten wassen..?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
6.7K

Het beste antwoord

Soms wordt ingebrachte kleding wel gewassen, maar dat ligt aan de soort kringloopwinkel ook.

Er zijn winkels die vanuit een kerk [pastoraat] werken met vrijwilligers, deze zijn echt bedoeld voor de mensen met een minimaal inkomen. Er zijn ook kringloopwinkels die eigenlijk "tweedehandswinkels" zouden heetten.
Tweedehandswinkels zijn er altijd geweest, kringloopwinkels zijn van de laatste jaren.

>>> Recyclen is in [kringloop].

De eigenaren van tweedehandswinkels willen alleen maar geld verdienen en daar zul je dus meer moeten betalen, deze zullen dus minder snel zoiets doen omdat het enerzijds tijd/geld/inspanning kost en aan de andere kant misschien meer geld oplevert.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, bij de kringloopwinkel wordt de kleding niet gewassen. Er wordt gesorteerd en (te) vuile kleding wordt weggegooid.