Nee, op feestdagen is de Primark Essen gesloten. Nou is Hemelvaartsdag in Nederland niet echt een feestdag, maar in Duitsland is men veel strikter in de dagen waarop iets te gedenken is. En dan zijn dus echt alle winkels dicht. In de plaatsen in Nederland die dicht bij de Duitse grens liggen is dat altijd te merken. Want dan zijn er heel veel Duitsers bij het winkelend publiek in de binnenstad!

Toegevoegd na 5 uur:
P.s. In België heeft men tot op heden maar één Primark-winkel. Die bevindt zich in Luik (Liège).
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waar is de bron?
Ik kon niets vinden op de Primark Essen site.
Amadea
9 jaar geleden
De bron is mijn eigen kennis en ervaring. Een Primark mag heus niet afwijken van de landelijke regels. Vorig jaar was het ook al gevraagd, zie http://www.goeievraag.nl/vraag/maatschappij/feestdagen/andere-feestdagen/primark-essen-open-hemelvaart.425889
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik begrijp het, bedankt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er is ook een Essen in Belgie net over de grens onder Roosendaal. Zit daar ook een primark of niet/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En deze vraag is gisteren ook al gesteld door iemand anders.
Amadea
9 jaar geleden
Voor de openingstijden maakt dat in elk geval niet uit, want ook in België zijn op Hemelvaartsdag alle winkels gesloten.
Antoni
9 jaar geleden
Op deze website http://www.primark.com/de/filiale/essen staat een klok, die de uren aftelt totdat de winkel weer open gaat. Nu (woensdag 28 mei 2014, 23:00 uur) staat er op die klok dat de winkel over 10 uur open gaat, dus op donderdag 29 mei (Hemelvaartsdag) om 9:00 uur.
Amadea
9 jaar geleden
"Christi Himmelfahrt ist ein gesetzlicher Feiertag, an dem Geschäfte geschlossen sind". http://www.gutefrage.net/frage/primark-am-freitag-christi-himmelfahrt-geoeffnet