Waarom trekken sommige riemen krom?

Mijn riem trekt vreselijk krom en wordt langzaam blauw (Het is een witte riem)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Mode
1.9K

Antwoorden (1)

Het krom trekken komt doordat er kracht op de riem komt als je hem strak aantrekt.
Als de riem dan recht zou zijn zou er niets aan de hand zijn, maar omdat de riem om je middel gaat worden de krachten anders verdeeld.
Dus hoe losser je de riem draagt, hoe minder je last hebt van een kromme/omkrullende riem.

Het blauw worden komt neem ik aan door de spijkerbroeken. Het blauwe van een spijkerbroek geeft namelijk enorm af. Zeker als er wrijving ontstaat zoals bij een riem die strak om een broek heen zit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De vorm van de heupen is meestal als de onderkant van een kegel, onder zijn de heupen breder dan boven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plusje van mij: dit zou precies het antwoord zijn geweest wat ik zou hebben gegeven.
Ik draai mijn riemen regelmatig om. Dus heb de ene keer de gesp naar links en de andere keer naar rechts, dan heeft de riem aan de onderkant weer even de tijd om weer recht te worden.