Verbuigt een aviator van een duurder merk (zoals Ray-Ban) minder snel?

Merkloze aviator zonnebrillen of aviators van een goedkoper merk staan bij mij in no-time scheef op mijn neus.
Hierdoor spek ik de kas van behoorlijk veel drogisterijen en souvenirwinkeltjes flink aan, en wek ik bij winkeliers het idee dat ik er elke dag eentje op mijn boterham leg.
Het zou voor mij daarom voordeliger zijn om een duurdere aviator te kopen die er niet na één keer dragen uitziet alsof er een auto overheen is gereden.
Maar bestaan die wel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een aviator zo een pilotenbril uit de film?
Of is dit een nieuw modern woord voor zonnenbril?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Edje: Dat is een pilotenbril! Loenie: Ik leef met die dingen, ik deel alles met ze!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok thanx, weer wat geleerd!

Antwoorden (2)

Van een drogisterij zonnebrilletje mag je natuurlijk geen enkele vorm van kwaliteit verwachten. Immers kun je voor een paar euro geen fatsoenlijke zonnebril op de markt zetten. Voor kwaliteit moet je bij de "echte" merken zijn en die zijn uiteraard duurder. Ray-Ban is zoals bekend een goed merk qua zonnebrillen dus je kunt met een gerust hart een Ray-Ban kopen. Ben je waarschijnlijk nog goedkoper uit op den duur dan constant die goedkope rommel te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja koop maar een Ray Ban.De mijne is een exemplaar van de jaren zeventig.Enkele dagen geleden is er iemand gaan opstaan en het montuur is gebroken boven het rechterglas .Ik heb het netjes in elkaar gepast en ga het zelf lijmen, als het glas blijft zitten kunnen we er weer enkele decennia tegen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk wel uit,dat de bril jou niet overleeft!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar is het een metalen aviator?
Want zo'n montuur is toch nooit zo stevig als een plastic zonnenbril...