Hoe kan ik (amateur) met deze stoffen (zie beschrijving) een mooie, korte jurk maken?

Ik heb vier stofjes:
- bloemen, met verstopte panters, leeuwen en tijgers,
- paarse met indonesische motieven,
- dunne strepen (bruin, groen, oranje, wit)
- bloemen

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Kleine lapjes maken van elke lap die weer aan elkaar stikken tot 1 grote en zie het is nu patchwork stof.
Daar het patrron opleggen, uitknippen, naaien en je patchwork jurkje is klaar.

Toegevoegd na 7 minuten:
patrron+patroon
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel werk, maar wel heel leuk én uniek!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankjewel Dounja maar ja ervaring met kleine goedkope marktlapjes, 2 kids en weinig geld maakt creatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou ik moest het doen zonder die opleiding maar uit geldnood komt de creatie op de een of andere manier uit je brein borrelen.
Hetzelfde deed ik ook met restjes wol, er kwamen de mooiste truien van.
Nu doe ik dat nog steeds maar nu voor de poppen van de kleinkinderen.

Andere antwoorden (2)

Maak ieder onderdeel van een stofje.

B.v. De voorkant met bloemetjes, de achterkant streepjes, de ene mouw paars en de andere met leeuwen en tijgers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie afbeeldingen hieronder.

Leuke lintjes, kantjes, knopen aan de jurk of een duidelijke taille (elastiek?) maakt het helemaal af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie aanvulling, +
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je!