Bestaat er een lippenbalsem zonder het stofje Petrolatum ?

Ik heb erg last van droge lippen. Petrolatum legt een vet laagje op je lippen maar droogt de huid hieronder uit (dus je moet blijven smeren, handig voor de fabrikant) maar aangezien het erger wordt ipv minder vraag ik me af of iemand een lippenbalsem weet zonder petrolatum.

Of een andere tip (behalve niets smeren dan want dat heb ik ook al geprobeerd, helpt niet)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Zelf gebruik ik vaak de Logona lippenbalsem. Deze is helemaal natuurlijk zonder chemische toevoegingen en ook nog voor een leuk prijsje!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik zweer bij "Lucas Papaw Ointment".

Ik weet niet of het ergens in Nederland te krijgen is. Ik heb mijn voorraadje uit Australië, als daar een bekende is vraag ik altijd of ze een potje voor mij mee willen nemen.

Het is samengesteld van 100% natuurlijke ingrediënten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit merk is zonder petrolatum:

Ingrediënten: Wat zit er in Everon Lippenbalsem?

• Jojobaolie, een waardevolle vloeibare was uit de zaden van de altijd groene jojoba-struik, legt een fijn beschermlaagje om de huid, maar sluit deze niet af. Heeft daarnaast een vochtregulerende werking en een natuurlijke beschermingsfactor.
• Bijenwas beschermt de huid zonder haar af te sluiten.
• Sheaboter is een waardevol plantenvet uit de noten van de Afrikaanse sheaboterboom. Het heeft een verzorgende en beschermende werking, trekt snel in de huid en geeft een aangenaam huidgevoel.
• Rozenwas van de bloemblaadjes van de geurroos Rosa centifolia beschermt de huid en geeft een aangename rozengeur.
• Candelillawas beschermt de tere huid van de lippen tegen uitdrogen en geeft het product consistentie. De was wordt verkregen van de stengels van Candelilla-struik, een woestijnplant die voorkomt in Mexico en de Verenigde Staten.
• Carnaubawas van de bladeren van een waspalm in Brazilië (Copernia cerifera) beschermt de huid tegen externe invloeden en uitdrogen.
• Vanille-extract, gewonnen uit de vruchten van de vanilleboom, geeft een aangename zoet-kruidige geur.
• Rozen-extract van de geurroos Rosa centifolia geeft een aangename rozengeur en werkt harmoniserend.
Ingredients (INCI): Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Beeswax (Cera Flava), Butyrospermum Parkii (Shea Butter), Euphorbia Cerifera (Candelilla) Wax, Rosa Damascena Flower Wax, Copernicia Cerifera (Carnauba) Wax, Vanilla Planifolia Fruit Extract, Rosa Damascena Extract, Citronellol*, Benzyl Alcohol*, Geraniol*, Eugenol*, Farnesol*. * from natural essential oils

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
moet het perse lippenbalsem zijn?
ik heb hier een grote pot body butter met olijf staan, van het kruidvat.
ik gebruik dat echt overal voor; als bodycreme, voor handen en gezicht, en ook voor mijn lippen.
het ruikt heerlijk, trekt snel in, en is rijk zonder vet te zijn.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
haha ja het is het vat, niet de vat, vat je 'm? ;))
Je zou de lippenbalsem van Weleda kunnen nemen. Het voordeel van de producten van Weleda, is naar mijn mening, dat het relatief goedkoop is in vergelijking met andere natuurlijke producten.
http://www.weleda.nl/index.php?id=190

De missie van Weleda:
In alles van Weleda klinkt dezelfde basisfilosofie door: ‘In harmonie met mens en natuur’. Van de naam en het logo van ons bedrijf, tot de ingrediënten, de productiemethoden, de verpakkingen en de mensen die er werken. Weleda wil bijdragen aan de gezondheid van mensen en aan een gezonde aarde door het produceren en verhandelen van natuurzuivere, mens- en diervriendelijke geneesmiddelen en lichaamsverzorgingsproducten.

Daarom gebruiken we voor onze producten 100% natuurlijke ingrediënten, zoveel mogelijk van biologische of biologisch-dynamische kwaliteit. In deze landbouw wordt de aarde zorgvuldig gevoed en verzorgd. Dat zie je terug in de vruchtbare aarde, in de hoge voedingswaarde van de planten én uiteindelijk in de optimaal voedende, verzorgende en heilzame producten van Weleda. Uiteraard zijn de producten dierproefvrij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lush!
Prijzig, maar heerlijk en goed.
http://www.lush.nl/lippenbalsems-en-lipscrubs.217.0.html

NB: met zo'n lippentinnetje doe je heeeeeel lang, en het is zó lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zit wel alcohol in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet in elke, bijv http://www.lush.nl/none-of-your-beeswax-10g.2729.html
Over alcohol stond trouwens niets in de vraag...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt.
alcohol en petralotaum lijken me aan elkaar verwant qua uitdrogende werking..