Is er een goed huismiddeltje om je tanden te bleken?

Toegevoegd na 1 minuut:
Of is er een goede en niet te dure methode waar goede resultaten mee te behalen zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.1K

Het beste antwoord

Volgens Scholtanus is alleen de tandarts de juiste persoon die deze bleekbehandeling kan uitvoeren en hij raadt mensen af met doe-het-zelf-pakketten – die je bij de drogist kan kopen of via internet kan bestellen - aan de slag te gaan. ‘Waterstofperoxide is geen kinderachtig spul. Het dringt diep door in het glazuur en in het tandbeen (de binnenkant van je tand). Als je een te hoge concentratie gebruikt, kunnen zenuwen beschadigd worden en wortels oplossen - vooral bij onjuist gebruik. En als er waterstofperoxide op je tandvlees terecht­komt, omdat het malletje niet goed past en gaat lekken, kun je een soort van brandwonden krijgen. Bij de tandarts weet je zeker dat er een goed passend malletje gebruikt wordt met een gel die een veilige concentratie waterstofperoxide bevat. En soms is het gewoon niet verstandig om te gaan bleken – als je bijvoorbeeld blootliggend tandbeen hebt, niet goed aansluitende vullingen of gaatjes. Een tandarts kan dit het beste beoordelen.’
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Als je dat doet, laat er dan een tandarts naar kijken en ga niet zelf zitten frotten, met middeltjes... Die heeft ervoor geleerd... En als het nodig is zal het nog betaald worden ook door de verzekering...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je advies om naar de tandarts te gaan is goed. Het feit dat je zegt dat de verzekering het dekt is onzin. Ook al is het nodig, wordt een behandeling zoals het bleken van tanden niet altijd (volledig) vergoed. Dat is afhankelijk van de zorgverzekeraar en welke tandartsdekking je hebt afgesloten.
Appels en citroenen. Maar schaadt wel je tandglazuur aan bij teveel gebruik ervan. Koop anders ook whitening tandpasta. Moet wel vermelden, dat het verschil niet groot is.

Er zijn bij de drogisterij wel voor een redelijk prijsje whitening producten te verkrijgen. Zoals een soort nagellak maar dan voor de tanden, die meteen je tanden wit. Maar ook hierbij, het is tijdelijk.

Toegevoegd na 2 minuten:
In Amerika zijn er tal van middeltjes die je tanden witter maken. Zoals stickers die je op je tanden plakt, in de ochtend en avond. Het verschil hiervan is al snel duidelijk. Het is alleen niet in Nederland verkrijgbaar. Dus ik zou zeggen Google en bestel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je gebit moet je toch meer waard zijn dan een (goedbedoeld) advies op deze site.
Je krijgt in je leven maar 1 eethoek in de vorm van je definitieve gebit. Wees er zuinig op en vraag alleen raad aan een medicus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige mensen doen dat met soda en water. Je kunt het ook met citroensap doen of keukenzout. Het nadeel is dat het zuur je tanden ook weer aantast.

Beter is het om je tandarts om behandeling of advies te vragen. Mijn tandarts bleekt mijn tanden er altijd gewoon bij als dat weer nodig is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker zijn die er. Het nadeel is dat je met zo ongeveer ALLEMAAL je glazuur aantast, en dan wel prachtig witte tanden hebt, maar gegarandeerd de volgende keer ook gaatjes. Ook niet gratis.
Je kunt alles gebruiken wat schuurt en/of bleekt, tandpoeder, schuurpoeder, zout, citroensap....maar allemaal even slecht voor je natuurlijke beschermlaag.

Sterke tanden zij nu eenmaal zelden echt wit. Wil je ze toch echt een paar tinten lichter, dan kun je toch beter even doorsparen en het goed en veilig door de tandarts laten doen. Bleken met zuurstof ofzo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik altijd bakpoeder.
Gewoon je tandenborstel in het zakje dopen en poetsen met een beetje water.
Heel goor maar wel heel effectief.
Dit heb ik ooit eens gelezen in een vrouwenblad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger (toen de dieren nog spreken konden) poetsten mensen in mijn omgeving wel eens hun tanden met Jif.
Je tanden worden er enorm wit van!
Maar SLECHT dat het is, helemaal gek!

Je moet niet zelf naar middeltjes grijpen want je kunt van alles verpesten. Vraag je tandarts of hij iets voor je kan doen, maar ook dat is niet goed, maar in ieder geval wel de minst slechtste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt waterstofpexoxide gebruiken in een verdunde oplossing. Eerst je tanden goed poetsen en zorgen dat je het zo lang mogelijk in je mond houdt. Vele GV-ers wijzen op de gevaren van het zelf bleken (niet schuren), maar ik betwijfel of de dames van de whitening studio wel weten wat ze doen. Waterstofperoxide kun je bij de apotheek kopen. Dat is het gemakkelijkst, maar het is wel erg verdund en duur. Via de link daaronder zie je goedkopere winkels.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Elke dag 10 minuutjes met je tanden in de zon zitten:)

Het ziet er niet uit, ik geef het toe, maar het helpt wel. En nu het bijna weer lente is, kom je ook nog eens lekker buiten! Wat wil je nog meer??