Ik heb 4/5 weken geleden gaatjes laten schieten, maar ik wil met mijn gala grote oorbellen dragen. is het heel erg als ik ze nu al uit doe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zorg er in ieder geval voor dat je grote oorbellen haakjes of prikkers van titanium , chirurgenstaal of een edelmetaal als zilver of goud hebben. Geen neppers... want dan gaan je oren zeker zweren.

Antwoorden (5)

nee, niet erg. Wel alles goed schoonmaken met bijv. sterilon en nadien weer je schoongemaakte zweerknopjes indoen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zolang ze maar niet heel zwaar zijn. En daarna zou ik weer de gewone schietknopjes indoen, maar wel eerst goed desinfecteren!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het ringen zijn, hoef je daarna niet je schietbellen weer in te doen. 4/5 weken is al best lang. Wel tot zes weken blijven desinfecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik jou was zou ik daarna dan wel weer je schiet oorbellen indoen voor 3/4 weken. Ik weet dat het lang is maar daardoor heelt het gaatje mooi en loop je minder kans dat je gaatjes later dichtgroeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De genezingstijd is 6-9 weken (vooropgesteld dat er niks bijzonders opdoet zoals bijvoorbeeld een ontsteking).
Gaatjes worden geschoten door (als het goed is) iemand die daar een vergunning voor heeft en gebruikt deze persoon gesteriliseerde schietknopjes van titanium.

Als je te vroeg gaat wisselen dan is het mogelijk dat het wondje nog niet helemaal is genezen. Het nieuwe sieraad zal niet gesteriliseerd zijn en het risico van ontsteking is dus aanwezig.

Toegevoegd na 52 seconden:
Oja: Steriliseren is iets anders dan desinfecteren!