ik ben sinds kort begonnen met een eigen webwinkel in sieraden, en nu wil ik bij mensen sieraden patry's gaan geven, hoe pak ik zoiets aan?

en dat lijkt me wel leuk omdat te gaan doen.
ook om me zelf vertrouwen terug te krijgen.
dus weet iemand hoe ik zoiets aan moet pakken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
Thecis
10 jaar geleden
Misschien de opzet afkijken van hoe tupperware parties gegeven worden?

Het beste antwoord

Begin met een plan van aanpak te bedenken, hoeveel reistijd wil je maximaal uittrekken per party, bedenk dus welk gebied je wil bezoeken. Ook wat er mee moet naar de party, om een gevarieerd assortiment bij je te hebben, denk ook aan een spiegel. Hoe je dat gaat vervoeren en hoe je dat gaat presenteren. Zorg dat je alleen producten bij je hebt die gepast en bekeken kunnen worden, wat je verkoopt zet je op een lijst, waarna je de producten verzend. Probeer een leuk verhaaltje bij ieder product te maken, zoals van welk materiaal het product gemaakt is, hoe je het draagt, waar het bij past, dat soort dingen. Dan ga je bedenken hoe je mensen enthousiast krijgt voor je party's, je kunt denken aan vrijgezellenfeesten, een moederdagparty, een vrouwenavond, een vriendinnenparty en bijvoorbeeld een examenparty. Ook moet er een prijs berekend worden, want dat kan niet gratis, gebruik hierbij een methode waar de klant/groep de prijs voordeliger kan maken, bijvoorbeeld: voor 50 euro kom je 2 uur, bij iedere besteding van 10 euro gaat daar 2,50 af. Je kunt het ook gratis doen, maar als je niets verkoopt, dan kost het geld. Als je dit allemaal opgezet hebt, dan kun je een leuke link of raam op je website zetten, maar ook in een aantal kranten een artikel, bij supermarkten een opvallend briefje op het bord, bij clubs en verenigingen een A4tje op het raam, zorg dat je origineel bent en opvalt.

Oefen voordat je werkelijk begint, met een aantal vriendinnen, kennissen en/of familie.
Succes.

Misschien ook een leuk idee, om het samen met een kledingboetiekje te doen, of schoonheidsspecialiste of kapper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hier ga ik mee aan de slag