Wat voor soort bont is dit?

Ik ben benieuwd waarvan deze jas is gemaakt. Het is echt bont.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
3.2K
Amadea
10 jaar geleden
Kan je dat niet uit het etiket afleiden? Ik vind het erg om naar zoveel dierenlijkjes te kijken...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lijkt een beetje op vos qua kleur, maar gezien de telkens afbrekende tekeningen op de vacht zouden het wel hele kleine stukken vos zijn. Anders zou ik denken aan nerts
Kan je eventueel een betere foto maken bij daglicht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zit geen etiket in de jas, het ziet er ook niet uit alsof er een in heeft gezeten maar eruit is geknipt.

Het beste antwoord

Dat is nerts. Een dure bontsoort die in de jaren 70 / 80 heel populair was. Nerts is een klein knaagdier, familie van de hermelijn en de wezel met een fraaie dichte en sterke vacht.
Nu is er maatschappelijk veel bezwaar tegen het dragen van bont, van wege de manier waarop men pelsdieren fokt.
Maar vreemd genoeg zit er aan de capuchon van veel jongeren bont. Vaak van honden uit China! dat wordt verkocht als wasbeer of vos en nog allerlei andere beesten.

Toegevoegd na 3 minuten:
Vaak werden nertsbontjassen niet gemaakt van hele vellen maar van stukjes. De jassen met de hele vellen waren peperduur omdat je voor zo'n jas een grote berg pelzen nodig hebt in precies dezelfde kleur (het werd nooit geverfd). De goedkopere jassen werden van de restjes bont gemaakt, dus elke snipper werd opgebruikt. Maar nog steeds een zeer hoogwaardige bontjas.