Ecco schoenen luchten niet voldoende zweetvoeten. Is dit gebruikelijk?

Toegevoegd na 2 minuten:
Had nooit last van zweet voeten, draag nu sinds een aantal maanden ecco schoenen. Maar de geur is ondraaglijk geworden.

10 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Amadea
10 jaar geleden
Nee, dat is niet gebruikelijk bij Ecco's. Daar loop ik al dertig jaar op en heb er nooit last van zweetvoeten in gehad.
Draag je wel katoenen sokken? Zo niet, dan zit daar wellicht de oplossing in.

Antwoorden (1)

schoenen moeten wel de kans krijgen, om na het dragen goed te drogen. Het wordt daarom aangeraden, om niet dag op dag dezelfde schoenen te dragen, maar om af te wisselen.

als schoenen stinken wordt dit meestal veroorzaakt door bacteriën en schimmels. Ontsmet de schoenen en laat ze daarna goed drogen. De schoenen een paar dagen in de vriezer gooien wil ook nog wel een helpen.

je hebt tegenwoordig een apparaat op de markt, shoefresh, dat de schoenen in een paar uur tijd kan drogen en ontsmetten. heb er zelf geen ervaring mee, maar las een paar lovende artikelen in de media onlangs. zou een uitkomst kunnen zijn, al is het apparaat wel rond de 90 euro.
AlphaLimaSierra