Is maat 164/170 hetzelfde als maat 36/38 of 40/42 of...?

Tijdens het zoeken naar nieuwe kleding was het me opgevallen hoe vaak ik op internet andere maten tegenkom dan in de winkels waar ik weleens naartoe ga. Maar dat is natuurlijk niet handig, want ik weet niet welke maat op internet ik zou moeten kiezen. Vandaar...
Alvast hartelijk dank.

Ik heb o.a. gekeken op: www.bonprix.nl.

10 jaar geleden
in: Mode
127K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maat 164/170 zijn kindermaten

Het beste antwoord

Maat 164/170 is een kindermaat die gemaakt is voor kinderen van ongeveer die lengte. Vanaf maat 32 zijn er damesmaten, deze zijn meer berekend op de bouw van een vrouw, hebben over het algemeen meer rekening gehouden met de vorm van een vrouwenlichaam. Ik verwacht dat maat 32/34 in de buurt komt van maat 164/170, maar zal zeker niet gelijk zijn. Stretch kleding in maat 34 zal deze kindermaat wel benaderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je de kindermaten met maten voor volwassenen vergelijkt dan is maat 164 ongeveer gelijk aan 32, maat 170 ongeveer 34, en 176 in de richting van maat 36. Maar de kindermaten zijn smaller, dus zijn ze niet geheel hetzelfde zittend.
Amadea