Wat betekent 'denier' bij panty's?

De dikte van een panty wordt aangeduid in denier. Maar wat is denier? En waarom wordt de dikte van bijvoorbeeld een trui of shirt niet in denier geduid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Denier is een eenheid die de fijnheid van een garen aangeeft. Hoe hoger het denier getal, des te dikker de gebruikte draad. Hoe minder het denier hoe transparanter de panty is, maar daarbij gelijk ook minder sterk.

Bij een trui of shirt is doorzichtigheid geen toepassing, dat is alleen bij sommige blouses. Daarom wordt daar niet van denier gesproken.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Denier is een eenheid die de fijnheid van een garen aangeeft. Hoe hoger het denier getal, des te dikker de gebruikte draad. De panty kousen, steunpanty’s, stay up kousen en zwangerschapspanty’s op Comfortkousen.nl hebben een denier van 70 of 140.
Grootste verschil is de mate van transparantheid. 70 denier is vaak iets meer transparant dan 140 denier. Dat wil overigens niet zeggen dat de 140 denier kousen volledig dicht zijn zoals bijvoorbeeld bij een maillot of legging.
Doorgaans zijn 140 denier kousen sterker dan 70 denier kousen. Toch blijven de kousen kwetsbaar bij het aantrekken en uittrekken voor een haaltje aan de nagel, scherp stukje eelt of sieraden als ringen en armbanden.

Dit wordt bij panty's aangegeven omdat deze meestal verpakt zitten en niet uit de verpakking kunnen om beschadiging te voorkomen.
Een trui of shirt kun je gewoon aanpassen en zien en voelen of deze naar je zin is.