Is een poncho een dames of heren kledingstuk?

Ik zie er tegenwoordig voornamelijk jonge vrouwen mee lopen, maar in oude western films liepen er ook mannen mee rond...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Het kledingstuk is oorspronkelijk uit Mexico afkomstig, en wordt/werd daar door iedereen gedragen. Je ziet het vooral nog bij de muziekgroepen, waarvan de heren behalve een poncho ook een grote rieten hoed dragen.
In Europa dient de poncho vooral als warm over de kleding te dragen doek voor dames.

Toegevoegd na 25 minuten:
Behalve natuurlijk als de poncho van waterafstotend kunststof gemaakt is. Want de regenponcho is door iedereen te dragen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een plus voor je snelle antwoord!