waarom zijn overhemden zo veel langer dan shirts?

Ik draag poloshirts en overhemden door elkaar. Soms heb ik met een overhemd moeite om het in mijn broek te stoppen. Het moet er natuurlijk ook niet uitwippen, maar in veel gevallen kan er best 5 of 8 cm van het overhemd af.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Een overhemd wordt vooral gedragen bij zakelijke, of formele bijeenkomsten, dan is het belangrijk dat je overhemd netjes blijft zitten en niet uit je broek schiet. Een shirt is meer bedoeld voor informele bijeenkomsten en voor vrije tijd, dan hoeft het allemaal niet zo precies en netjes. Hoe dikker je buik, hoe meer lengte dat je nodig hebt om je overhemd in je broek te krijgen en te houden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ha, ha, dan heb ik zeker zo'n dikke buik! Toch blijf ik er bij dat overhemden soms absurd lang zijn.