Zijn je voeten kleiner als je op je tenen staat?

Heb net een aantal schoenen gepast met extreem hoge hakken, wat me opviel is dat ik consequent maatje 36 moest hebben ipv mijn standaard 37. Bracht mij op de vraag... worden je voeten korter hoe hoger je staat???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Als je op hoge hakken staat, schuif je door de zwaartekracht verder naar de neus van de schoen, daardoor houd je bij de hak meer ruimte over en lijkt je voet kleiner.
Bij een platte schoen werkt de zwaartekracht richting de schoenzool, over de hele lengte van de schoen en schuif je dus niet naar voren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je voeten worden niet kleiner maar doordat je op je tenen gaat staan komt er een buiging in je voet,.
daardoor lijken ze dan kleiner
14 jaar geleden
Ja dat is geheel juist... Ze drukken zichzelf wellicht een maatje kleiner... Klopt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wellicht???