Ik ben een man van 33 jaar en weeg 95 kg en moet naar een feestje gaan. Met welke (mooie) kledij voor een feest "ververg" je je overgewicht?

Als ik XXL of XXXL kies, dat zijn grote maten, lijk ik zeker dik. Ze zeggen , grote maten toont mager maar ik vind van niet. Maar ik heb toch minstens XXL nodig of XL.

Toegevoegd na 21 seconden:
ik bedoel "verberg"

Toegevoegd na 46 minuten:
mja ik draag graag een pet, dus het zou kledij moeten zijn dat past bij een pet

het is een vat, dus een drankavond, voor de 40ste

Toegevoegd na 47 minuten:
verjaardag van mijn broer. Er wordt dan muziek gedraait uit de jaren 90 en wat gedanst en een hotdog gegeten en bier gedronken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.1K
rebecca
14 jaar geleden
wat is je lengte dan ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja precies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met té grote maten lijk je dan ook niet slanker. Wat 'ze' bedoelen, is dat je dikker lijkt als je je in een té kleine maat probeert te persen (het rollade-effect), maar dat is wat anders dan 'hoe groter de kleren, hoe slanker je lijkt'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik ben klein, ik heb me nog nie exact gemeten, maar ik ben zeker geen grote dus grote maten én klein, da toont dus niet mager? welke kledij past bij kleine man, overgewicht,... sorry voor de rare vragen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was een reactie aan het typen, maar realiseerde me ineens dat het mer een antwoord was. Mijn reactie/antwoord staat dus bij de antwoorden.

Het beste antwoord

zwart (donkere kleuren) laten slanker lijken, niet iets aan wat stretch is, dat zit strakker. Katoen ademt, en het spant niet rond je lichaam, maar is soepel, dun en glooit er mooi omheen. Verhul je dus niet in wijde bloeses en truien; deze maken je kollosaal.
draag géén horizontale strepen, dat maakt dikker.
het beste is om geen strepen of motiefjes te dragen, dat maakt niet slanker.
het beste is gewoon om voor een effen kleur te kiezen, dat kleed af.

ik zou gaan voor een katoenen getailleerde donkere blouse (past ook bij je petje ;)

Toegevoegd na 1 minuut:
ook heel belangrijk: draag waar jij je goed in voelt. dan straal je zelfvertrouwen uit. Dat doet het áltijd goed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wa's er met verticale strepen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die geven de illusie dat iemand langer is, en daarmee dus slanker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat voor luchtjes, trouwens?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ahzo op die manier, dat wist 'k niet.. maar je ziet eigelijk niet zo heel veel verticale strepen meer in de winkels...
btw; lekkere luchtjes, fijne luchtjes, goede luchtjes, je zégt het maar haha ;)

Andere antwoorden (9)

Een getaileerd overhemd (ook in maat XXL) kleedt altijd beter af dan een niet-getailleerd overhemd.
Broeken moeten naar beneden toe niet smaller worden. Een recht gesneden broekspijp kleedt beter af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sowieso goed zittende kleding, niet te strak. Voor een man is het altijd makkelijk om een colbert aan te trekken, dat verbergt al een hele hoop.
Verder moet je vooral je 'overshirt' niet IN je broek stoppen maar los laten hangen.
Voor maten.... kwestie van passen, ga nar een goede herenmodezaak, laat je daar adviseren en orienteer je, ga vervolgens bij C&A halen wat je nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dit zulk smerig advies. Misbruik een ondernemer zijn tijd en moeite om je een goede maat aan te laten meten en ga dat dan bij een grote zaak halen zonder service. Je verminderd hiermee voor de eerste zaak de service die ze kunnen bieden omdat het niets oplevert. Dus als je je uitgebreid laat helpen met passen en meten koop daar dan ook je kleding. Die service zit namelijk in de prijs. Pak je alleen de service zonder zelfs de intentie iets te kopen ben je wat mij betreft gewoon een dief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mja ik draag graag een pet, dus het zou kledij moeten zijn dat past bij een pet het is een vat, dus een drankavond, voor de 40ste verjaardg van mijn broer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
IK ben het volledig met je eens mormel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ook, mormel, dat is gewoon misbruik van de servicegerichtheid van de vaak zelfstandig ondernemer in zo'n goede zaak. Zo iemand moet zijn eigen inkomen én dat van zijn personeel heel direct halen uit wat hij op een dag verkoopt, en dan geven mensen elkaar het advies om gewoon misbruik van zo iemand te maken. Alsof hij voor de kat zijn viool minstens zes dagen per week in die winkel staat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@vandaag, ja, ik weet dat jij het bent maar je hebt ook sportieve colberts die wel bij een pet passen. @ overigen Dat weet ik maar ik kan niet in iemands portemonnee kijken en gezien de vele vragen die deze heer heeft kan hij beter proff. advies inwinnen, van mij mag hij het ook rustig in een dure zaak kopen, doe ik zelf ook, bovendien zie ik nu dat ik het woordje 'desnoods' vergeten ben in de laatste regel maar dat zal jullie niets uitmaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar kan je sportieve colberts kopen (winkels in Belgie, misschien ken je winkels in nederland die ook in belgie staan ?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
C&A sowieso. Maar ik denk zo ongeveer overal waar ze herenkleding verkopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
He, gelukkig ben ik niet de enige die dit ook een smerig advies vindt. Ik zag het laatst ook bij en witgoedwinkel, terwijl ze naar buiten liepen hoorde ik nog: zo, nu gaan we even kijken wat die wasmachine op internet kost. Ja logisch dat ie daar goedkoper is, die mensen houden geen verkoopppraatjes, geven je geen advies en hoeven niet op een a locatie te zitten. Zoek dan alles zelf uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jullie kunnen nu wel allemaal vallen over dat ik dit 'advies' geef maar laten we eerlijk zijn, dit is gewoon aan de orde van de dag. Middenstanders weten dit, doen hun best klanten te winnen, soms lukt dat soms niet. In het bedrijfsleven gebeurt dit ook alleen op een ander niveau natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou van mij krijg je een plus hoor RoadRunner!
Zo gaan die dingen nu eenmaal soms.
Het is toch ieder voor zich.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je NG!
Je zou naar een grote maten winkel kunnen gaan. Inderdaad heeft C&A ook een grote maten afdeling, maar in zo n winkel word je echt goed geadviseerd, en de prijzen liggen heus niet zoveel hoger.
Ook met een paar maten meer kunnen mensen er goed uitzien, verg. bv Ernst Daniel Smid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals Demis Roussos dat deed:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer genoeg kan ik niet heel specifiek advies geven zonder je te zien. In het algemeen moet het advies namelijk zijn: draag kleding die gewoon pást! Dus niet te krap, maar ook niet te wijd. Niet te kort, maar ook geen tenten tot op je knieën.

Het vervelende van mode is dat er wordt gewerkt met standaardmaten, en dus standaardverhoudingen. Alsof je ineens spontaan 30 cm langer wordt als je 10 kg zwaarder bent.

Waar je in ieder geval op kunt letten:

- laat een shirt of overhemd ruim over de broekband heen vallen, maar niet langer dan pakweg je kont. Met een shirt tot halverwege je dijen zie je eruit alsof je de kleren van je grote broer aanhebt, met een shirt tot op de broekband alsof je het te heet hebt gewassen, en als je het in je broek stopt, vestig je de aandacht op je buik.

- zorg dat je kleren nergens knellen/trekken, maar ook niet als een losse zak om je heen hangen. Als bijvoorbeeld (zoals bij de meeste mannen) je buik het meest omvangrijk is, zorg dan dat je shirt precies soepel over het dikste deel valt, zonder enorm veel extra ruimte.

- let op de lengte van broekspijpen en mouwen: mouwen tot nét over de pols, pijpen op je schoenen, zodat ze aan de achterkant net de grond niet raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor de heldere uitleg en tips!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sommige raden een sportieve colbert aan
dan valt het ook minder op dat je een "maatje meer" bent is dat zo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak klopt dat wel, zolang je op dezelfde dingen blijft letten: - Het colbert hoeft niet dicht gedragen te worden (liever niet bij een sportief colbert) maar moet wel dicht kúnnen zonder heel strak te zitten. - Het moet niet te lang (i.e. langer dan nét onder de kont) vallen. Een colbert voor mannen is trouwens zelden te kort, maar voor de zekerheid: het moet wel grotendeels over de kont heen vallen. - Het moet zo gesneden zijn dat je je armen comfortabel vooruit kan steken zonder dat je oksels worden afgekneld, het jasje op de rug dreigt te scheuren alsof je de hulk bent, of de mouwen opkruipen tot je ellebogen. Dit zijn tekenen van te weinig stof op de rug en armsgaten die niet zijn aangepast aan de maat. - Als je (wanneer het jasje dicht zit) bij de (voorkant van) de schouders of vóór de oksels veel losse stof bij elkaar kunt pakken, is het echt te groot. Als een maat kleiner te strak zit op andere plekken, is dit gewoon het verkeerde model voor jou. Zoek dan iets anders uit. - Als de mouwen te lang zijn (langer dan nét over de pols) maar de rest wel goed zit, laat ze dan korter maken. Dat kost geen drol, vaak doet de winkel het voor je of kunnen zij een adres aanraden. Let wel op dat dit (vanwege de voering en de vaak blinde zoom) een iets lastiger werkje is dan het korter maken van een broek, laat het liefst wel door een echte kleermaker doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een goed, uitgebreid advies! +
Trek aan waar JIJ je goed bij voelt! Je hoeft jezelf niet te verbergen, wees wie je bent! En geniet van het feest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+En zo is het.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er goed uitzien helpt natuurlijk wel mee om je prettig en op je gemak te voelen.
Het hangt er natuurlijk helemaal van af waar je verder dunner bent, hoe lang je bent, wat je smaak is, wat je mogelijkheden zijn, etc...

Maar de volgende dingen werken effectief:
verticale strepen
goedzittende ruime jas met iets strakkers daaronder
meerdere lagen van dun materiaal (is niet dikker aangekleed, maar lijkt wel zo)

GEEN
Riem, glitters, lampen, oncomfortabelheden > Mensen zijn snel geneigd om bijvoorbeeld hun bollingen te 'verstoppen' achter kleding die juist de aandacht trekt. Accentueer subtiel wat je echt mooi vind aan jezelf, zoals je schouders, rug of kuiten.

Psychologie: als je zelfverzekerd overkomt zal niemand uit zichzelf gaan denken dat er iets aan je te zien zou kunnen zijn. Dit is 100% bewezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Najib Amhali is (misschien heb ik verkeerd gekeken) een voorbeeld van iemand die zich zó kan kleden dat niemand iets merkt.
http://www.50plusser.nl/pictures/50_plus-22-2-2906081304-NajibAmhali.jpg

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.amsterdam.nl/contents/pages/7195/lesjoodseenislbekendenederlandersvk.jpg&imgrefurl=http://www.amsterdam.nl/webarchief/nieuws/2005/nieuws/april_2005/islamitische_en&usg=__8Ycx4XixQUSIdu31NNmKtFJfkL8=&h=375&w=375&sz=48&hl=nl&start=40&um=1&itbs=1&tbnid=vIXXx-_zn6UaFM:&tbnh=122&tbnw=122&prev=/images%3Fq%3Dnajib%2Bamhali%26start%3D36%26um%3D1%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26rlz%3D1B3GGGL_nlNL315NL316%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zwarte kleding slankt meestal goed af.
Dit o.a. omdat het onopvallend is, en je ziet geen schaduwen van vetrolletjes e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Draag gewoon wat jij lekker vindt.Een zelfverzekerde man is sowieso aantrekkelijk.Ga niet in kleren die niet bij je passen maar zorg dat je jezelf kunt zijn.Mijn man is veel meer dan 95 kilo en ik ben stapelgek op hem. Wees zelfverzekerd.En trek een glimlach aan.Werkt altijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+! mooi antwoord en helemaal waar!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dankje Krakkemik!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat klopt als een bus!
Met een vrolijke, zelfverzekerde uitstraling valt het echt niemand op als je lichamelijk wat minder gezegend bent.