Waar kan ik in België mijn jeansbroek laten korter maken? Zaterdagavond 27 feb is reeds het feest... Waar doen ze dat in Belgie op één dag?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik woon in de provincie Antwerpen. In de buurt van herentals

ik denk dat ik hier wel iets mee ben:
http://goudengids.truvo.be/bz_Kleermakers%20-%20Herenkleding_Antwerpen-1.html

hopelijk kunnen ze het op één dag korter maken, want mijn moeder zegt dat, als je het in een winkel laat korter maken, het een week duurt. Dus rechtstreeks bij de kleermaker is sneller maar ook duurder???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je niet iemand die een naaimachine heeft, want een broek korter maken is niet zo ingewikkelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is België niet een groot gebied voor deze vraag? Misschien heeft iemand een adresje aan de andere kant van het land, spring je dan echt in de auto?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in de provincie Antwerpen. In de buurt van herentals ik denk dat ik hier wel iets mee ben:
http://goudengids.truvo.be/bz_Kleermakers%20-%20Herenkleding_Antwerpen-1.html hopelijk kunnen ze het op één dag korter maken, want mijn moeder zegt dat, als je het in een winkel laat korter maken, het een week duurt. Dus rechtstreeks bij de kleermaker is sneller maar ook duurder???
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij een winkel (de winkel waar je de broek koopt) kan het soms goedkoper zijn omdat het gedeeltelijk wordt gezien als service. Maar de winkel heeft vaak zelf geen atelier, er gaat tijd overheen om de broek naar de kleermaker te laten brengen en later weer op te halen. En dat natuurlijk wanneer het een beetje uitkomt. Nadat - om de prijs te drukken - eerst wat vermaakwerk is verzameld om in één keer aan te bieden. Het lastige is dat je in België woont, ik weet niet of het volgende fenomeen daar ook bestaat. Maar voor de zekerheid: in Nederland zou ik je aanraden de dichtsbijzijnde winkelstraat in de 'multiculturele' wijk in te lopen. Daar zitten veel Turkse kleine ondernemers die bijvoorbeeld een stomerij/kleermakerij/soms bruidsmodezaak runnen. Vaak onooglijke piepkleine zaakjes, maar kwalitatief goed, snel, en niet te duur.

Het beste antwoord

bel wat kennissen en vrienden rond misschien hebben die een moeder die kleren vermaakt of iemand kennen die dat doet

Toegevoegd na 1 minuut:
of kijk even in de goudengids
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dan zijn er toch echt maar twee dingen die je kunt doen : googelen of zoeken op je woonplaats naar en pompatelier , coupeuse of kleermaker. Elke grote plaats heeft er zeker een, vaak zelfs meerdere.

Overigens is het een klusje van vijf minuten : neem een broek die je past, leg die precies van tailleband tot zoom op de te lange broek, en knip deze met 3 cm zoom af. Zoom afzigzaggen, omslaan en vaststikken. Kun je niet naaien of heb je geen naaimachine, dan kun je (voorlopig, want voor de lange duur is het niet altijd stevig genoeg) met special strijkpoeder of dubbelzijdige plakvlieseline of plakzoom (fourniturenzaak) de zoom vastkleven met het strijkijzer. Een (blind) zoompje met de hand inleggen is overigens ook weinig werk. Moet in 2 1/2 dag zeker lukken.

In de toekomst kun je dit overigens net zo snel en makkelijk laten doen via de zaak waar je de broek koopt ; betere kledingzaken zijn altijd verbonden aan een pompatelier of hebben een coupeuse in dienst die dit voor je kan doen. Natuurlijk zijn er wel kosten aan verbonden (flinke zelfs), dus als je regelmatig te lange broeken koopt, loont het de moeite het jezelf te leren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon in Brussel en alleen al bij mij in de buurt kan ik er zo 2 aanwijzen. Er zitten toch op diverse locaties kleermakers?
Loop anders een keer een kledingzaak binnen en vraag of zij een kleermaker kennen?

Of bel wat rond in je familie en kennissenkring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een broek korter maken kan bijna iedereen die een naaimachine heeft zelf wel doen. in 10 min is het klaar.
vraag gewoon even wat vrouwtjes uit je buurt en beloon ze met een doos bonbons
ben je een stuk goedkoper uit.
en anders even in de gouden gids kijken of er iets bij je in de buurt zit