Waarom zijn mijn nagels altijd zo vies?

Ik maak ze elke dag om de seconde schoon, maar er komt telkens weer een donker randje om mijn nagels. Hoe kan dit, en hoe kom ik er vanaf?

Toegevoegd na 4 minuten:
En waarom heb ik het dan meer dan anderen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
16.8K

Het beste antwoord

Een beetje een vies verhaaltje, maar krabbel je onbewust misschien op je hoofd? Daar bevindt zich veel huidvet en / of haarverzorgingsproducten waardoor je een randje onder je nagels krijgt. Ook mensen die veel jeuk hebben omdat ze b.v. eczeem hebben, hebben vaak viezere nagels dan anderen... Jeuk is niet leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

je gebruik je handen dagenlijk je doet er heel veel mee. Veel dingen zijn zonder dat je het ziet een beetje vies er zit bijv. stof op als je daar met je hand over gaat dan worden je nagels al snel vies
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien krab je veel op bepaalde plaatsen,die nogal smerig zijn?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vraag is hoe je ze schoonmaakt. Als je ze om de seconde schoonmaakt, kunnen ze niet vies zijn toch? ;)

Als je regelmatig je handen wast mag dat eigenlijk niet gebeuren.

Misschien gebruik je je handen dusdanig dat er altijd viezigheid tussen je nagels komt. Heb je b.v. een hond met een vieze vacht die je vaak aait of krabt?
Krab je veel aan je hoofd? Was je je handen na een w.c. bezoek? Ben je veel buiten en zit je overal aan?

Ga eens na wat je met je handen allemaal doet.

Een tip: Knip je nagels zo kort mogelijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt soms ook aan de vorm van je nagels. De één heeft een platte nagel en de ander een wat rondere nagel. Mijn ervaring is dat het veel mensen niet zo bezighoudt; zelf ben ik een pietje precies en let altijd op de nagels van anderen. Dus misschien vind JIJ ze vuil en valt het een ander niet zo op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan ook komen doordat je in een vieze stad woont, ik herinner mij dat ik vorig jaar in Londen was, na 2 uur lopen in de stad waren me nagels vies, telkens wassen maar het gebeurde steeds weer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hi Lotte! Ik heb me dat een tot paar jaar geleden ook steeds afgevraagd. Weet niet zeker of dit voor jou ook geldt, maar ik kwam er achter dat het kwam doordat ik de hele dag (voorzichtig) onder mijn oog krabte met mn nagen, en de maskare gaf een zwart randje onder mijn nagel. Ze leken dan vol met vuil te zitten en ik begreep maar niet waar het vandaan kwam. Hoop dat dit het bij jou ook is!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
elke dag om de seconde? is het dan geen zwart van het apparaatje waar je het vuil mee weg haalt?
of is het niet bont en blauw van het vele vuil wegvegen?het is misschien een optie om naar een nagelstyliste te gaan zodat ie er een witte rand onder kan maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mogelijkheid is dat je door het vaak schoon maken de huid stuk en droog maakt waardoor het vuil zich snellen gaat hechten.
Probeer eens om meerdere malen per dag onder je nagels vaseline aan te brengen zodat de huis zich kan herstellen.
Borstel je nagels schoon met een zachte nagelborstel in plaats van een scherp voorwerp.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor je een vies werkje doet, moet je je nagels eens over een stuk zeep halen, er zit dn zeep onder en dan kan er geen vuil meer bij ... en ja, voldoende wassen hé met een borsteltje.