Hakken 100% poleyster, kan je die inspuiten met spray die ik normaal voor suede gebruik?

Ik heb hakken gekocht bij h&m. Als omschrijving staat er dit ' imitatiesuède (het model met luipaarddessin is van textiel 100% poleyster.

Ik heb een spray thuis die ik gebruik voor al mijn suede schoenen. Kan ik die ook voor deze schoenen gebruiken. Weet iemand dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Antwoorden (2)

De vraag is waarom je zou inspuiten. Polyester is gemakkelijk te reinigen met een vochtige doek en een beetje groene zeep. Waarschijnlijk kan het wel, maar je moet oppassen en eerst en stukje doen. De oplosmiddelen inde spuitbus tasten mogelijk de verf van de kleuren van je schoen aan, omdat die ook kunnen oplossen, afhankelijk van de soort kleuring die voor de schoenen is gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij imitatiesuede is het zeker wel aan te raden om de schoenen in te spuiten. Glad polyester is inderdaad gemakkelijk te reinigen, maar een ruw oppervlak als suede niet. Met vocht en zeep haal je dan waarschijnlijk wel de vlek weg, maar houd je kleurverschil op de plek die je hebt schoongemaakt.
Deze kun je beter niet gebruiken. De meeste leder- en suedespray's zijn te agressief voor synthetische materialen. Ze slaan er vaak blijvend wit van uit, zonde van je nieuwe schoenen.

Er zijn speciale beschermingsspray's te koop voor synthetische schoenen en tassen, bijvoorbeeld de Bama Synthetic Spray. Deze is algemeen verkrijgbaar bij de meeste schoenenwinkels.