Is mijn Louis Vuitton tas echt of fake?

Laatst heb ik een tweedehandse tas van 'Louis Vuitton' gekocht bij een vrouw die er betrouwbaar uit zag. Ze beweert dat de tas zeker is en als ik twijfel dat ik hem gewoon terug mag brengen. Toch twijfel ik heel erg aan de echtheid... Ik heb ook al verschillende filmpjes bekeken hoe je een echte tas kan herkennen maar daar ben ik niet veel wijzer uit geworden. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
13.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan iemand er 'betrouwbaar' uit zien? Denk je dat iemand die er 'betrouwbaar uit ziet' nooit onbetrouwbaar kan zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens mij kan dat prima. Niet per de op looks, maar ik moet zeggen dat ik me nog nooit in iemand heb vergist qua betrouwbaar zijn. En tuurlijk kan iemand alsnog onbetrouwbaar zijn, maar intuïtie kan best heel goed kloppen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iemand die er onbetrouwbaar uitziet kan maar beter gewoon een baan nemen en gaan werken voor zijn geld want er is geen hond die in zijn 'onbetrouwbare zaakjes' trapt. Juist mensen die er betrouwbaar uit zien gaan dit soort dingen doen.

Het beste antwoord

Het enige wat mij stoort aan het hengsel is dat je de plastic buis erin ziet zitten (wat vaak gedaan word om nepleer in vorm te houden) en de afwerking is een beetje slecht als je de buis ziet (ik maak zelf tassen en zelfs ik zorg ervoor dat dat onzichtbaar blijft, lijkt mij dat meneer Louis dat ook wel zou doen. Er is een (ietwat riskante) truc om te controleren of leer echt is: Leer brand niet! Op echt leer kun je zonder problemen een sigaret uitdrukken zonder dat er schade aan het leer ontstaat. Nep leer daarentegen is van kunststof en zal gaan smelten. (Als je dit probeert kun je het beste een "onzichtbaar" plekje kiezen.)
Ook kun je een winkel zoeken waar ze Louis Vuitton tassen verkopen en vragen of hij echt is.
Of, tegenwoordig helemaal hip, ga naar een pandjeshuis en zeg dat je de tas (misschien) wil verpanden. Deze mensen halen bij twijfel een expert erbij.
Mochten ze met een pand bod komen kun je altijd zeggen dat je er nog even over na wil denken!
Ook de prijs die je ervoor betaald hebt kan veel zeggen, nou ben ik zelf niet zo van de Vuittonnetjes maar ze liggen gemiddeld tussen de 750 euro en 1000 euro (de goedkoopste is overigens 175 euro) Als je de tas voor 50 euro hebt overgenomen ga er dan maar vanuit dat het niet helemaal klopt, je verkoopt een tas van (laten we het goedkoper aanhouden dan het gemiddelde) 500 euro niet voor 5 tientjes..............................
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Baal jij er ook niet van wanneer je super lang gespaard hebt voor die ene vintage Louis Vuitton tas, en je er dan uiteindelijk achter komt dat het item nep is? Nou, dat overkomt je geen tweede keer met dit super handige filmpje, waarin uitgelegd wordt hoe je een nep Louis Vuitton item meteen herkent. Ook namaak kan super goed worden gefabriceerd, echter is het nooit geheel gelijk aan het echte materiaal!
http://www.nsmbl.nl/video-zo-herken-je-een-neppe-louis-vuitton-tas/

Bekijk het hengsel zorgvuldig: De hengsels van een nieuwe echte Louis Vuitton zijn ten eerste nooit verpakt in papier of plastic.
De hengsels zijn gemaakt van lichtkleurig koeienleer en na verloop van tijd verkleurt dit naar een mooie donkere honingachtige kleur. De stiksels zijn geel en de uiteinden zijn netjes roodgeverfd. De verkleuring is zichtbaar in de eerste paar weken bij dagelijks gebruik, verkleuren de hengsels niet dan is de tas dus namaak.
Kijk op de originele website waar jouw Louis Vuitton is gemaakt en vergelijk dit met wat er op het plaatje in de binnenkant staat. de tassen worden alleen gemaakt in Frankrijk, Spanje, Duitsland en Amerika. Alle andere landen kloppen dus niet. Trap ook niet in de namen van steden, zoals Made in Paris. Parijs is namelijk geen land.
Nog meer zie bron.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/mode/104652-hoe-herken-je-een-echte-louis-vuitton.html
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"De hengsels zijn gemaakt van lichtkleurig koeienleer en na verloop van tijd verkleurt dit naar een mooie donkere honingachtige kleur. De stiksels zijn geel en de uiteinden zijn netjes roodgeverfd." Lijkt te kloppen...
Dat is van die fotos lastig te zien.
De ene namaak is ook beter dan de ander.
Als zo,n dure tas echt is dan is alles perfect afgewerkt! De naden de stiksels alles zit recht, gelijk en niet scheef!
Eventuele merknamen zijn netjes en duidelijk leesbaar! Er zitten geen foutjes in. Kortom, alles klopt en als er iets niet klopt zou ik ook gaan twijfelen. Maar soms is het lastig te zien!
Hier nog een linkje met dingen waar je op kunt letten