Heeft iemand misschien een middeltje tegen gespleten haarpunten? #HELP! #durftevragen .

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

De grootste oorzaken van deze slijtage zijn onder andere de producten die we juist gebruiken om de mooiste kapsels te creëren, namelijk haarverf, de stijltang en de föhn. En de trieste waarheid is dat als je ze eenmaal hebt er eigenlijk niets meer aan te doen is, behalve ze weg te laten knippen. Als je nog niet toe bent aan een knipbeurt kun je ze wel goed verzorgen met producten die je haar tijdelijk van een beschermend laagje voorzien om erger te voorkomen zoals bijvoorbeeld de Andrélon Perfecte Puntjes producten. Het effect hiervan is echter tijdelijk dus zorg ervoor dat je voortaan geen gespleten haarpunten meer krijgt.

Tips om gespleten haarpunten te voorkomen:
- Krachtig borstelen is één van de oorzaken achter gespleten haarpunten. Gebruik een borstel van natuurlijk materiaal. Wees lief voor je haar en ga er netjes mee om; draaien, trekken e.d. zijn funest voor je haarpunten. Ook elastiekjes en andere haaraccessoires kunnen schade aanrichten.
- Wacht met het kammen van je haar totdat het droog is, dan is het minder kwetsbaar en doe crèmespoeling in je haar na de shampoo.
- Kleuren en permanenten zorgen voor een verhoogd risico op gespleten haarpunten. Geef daarna extra veel aandacht aan de verzorging van je haar en gebruik de juiste producten.
- Wanneer je je haar in model brengt met elektrische stylingapparaten waar warmte aan te pas komt zoals föhns, hete krullers, krultangen en stijltangen verzorg je haar dan ook extra goed.
- Ga elke 6 weken naar de kapper en laat je puntjes bijknippen.
- Lees onze tips en tricks voor mooi haar en glanzend haar
- Bescherm je haar tegen chloor wanneer je gaat zwemmen. Gebruik bijvoorbeeld een badmuts.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Helaas, alleen de schaar helpt..

Jammer he, een plakkerig goedje uit een potje werkt alleen tijdelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kapper regelmatig bezoeken..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is niets wat gespeten haarpunten weer repareert!

Je kunt ze nu alleen nog maar af laten knippen.

Succes!

Toegevoegd na 6 minuten:
Gespleten i.p.v. gespeten........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helaas, eenmaal gespleten haarpunten kun je niet meer herstellen, het enige dat je wel kunt doen is een knipbeurt en voorkomen dat je haren verder splijten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Guhl hairrepair in een pompverstuiver, vind ik heel fijn, maar het is zolang de vooraat strekt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Huid, haar & nagel tabletten zijn ook een goede ondersteuning en geven je haar een extra oppepper!

Bijv. bij Kruidvat, Etos, Hema, De Tuinen etc etc