Gekocht tijdens een boeldag een stok van 40 cm met een veer en een gaffel. Waar wordt dit voor gebruikt?

Als er aan weerzijde van de stok een band wordt bevestigd, dan wordt deze onder spanning gebracht. Als de banden van elastiek zijn, dan wordt er een drukkracht op de gaffel gecreëerd.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Het zijn laarzenspanners. De elastieken en touwtjes horen er niet bij. Vooral in paardrijlaarzen gebruikt. Het onderste boogje gaat binnenin de laars op de hiel en de ijzeren dingentjes haak je in lussen die binnen de laars zitten, boven aan de schacht. Zo span je het leer van de laars op en gaan ze niet inzakken of rimpelen. Op de site hierbij zie je een advertentie waar ze verkocht worden. Betere info kon ik niet vinden. Helaas zijn ze niet veel waars en eentje al helemaal niet..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Amadea
10 jaar geleden
Ja, dat is het! Deze lijkt er heel veel op en kost € 34,95 per paar: http://www.ooteman.nl/dames/rijlaarzen/onderhoud-en-accessoires/strecko-laarzenspanners-hout
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb ze zelf voor mijn paardrijlaarzen ;-)