Mijn leren cowboysbag is door de zon verkleurd.. hoe krijg ik dit weer normaal?

De originele kleur van de tas is bruin, maar door de zon is de ene helft van de tas een beetje groenig geworden.. ik vind dit echt erg. weet iemand hoe ik de tas weer mooi krijg? alvast bedankt!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
11.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan het met ledercreme invetten of gewoon schoenpoets !

Antwoorden (3)

Misschien is alleen poetsen met ledervet al genoeg, en anders zal je er met lederverf aan moeten.
Geen ledervet voorhanden? Probeer eens pindakaas. De olie uit de pindakaas trekt in het leer en doet het leer opnieuw opleven. (Werkt ook op vale plekken op hout).
10 jaar geleden
Ik zou het proberen met schoensmeer als je de juiste kleur schoensmeer hebt. Heb ik ook gedaan bij een leren tas, werkt prima!
Een andere optie is om wat vaseline te gebruiken en dat op de plekken te smeren, door het vet kan de kleur wat opleven, maar als de tas echt van bruin naar groenig verkleurd is zal de groene kleur ook opleven (mits het geen vuil is).

Ik zou dus voor schoensmeer gaan, probeer het wel eerst op bijvoorbeeld de onderkant en wrijf het daarna goed af met een zachte doek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eerst reinigen met een sopje van vloeibare groene zeep en lauw water en vervolgens in de ledervet zetten,heb zelf ledervet van Aloe Vera superspul goed voor schoenen meubels en ook lederen tassen,een tas mag ook best gebruikt lijken hoor dat is de schoonheid van een goeie lederen tas als je het leer maar goed blijft verzorgen