Wat zijn handige kleren na een schouderoperatie? (zie uitleg)

Ik heb deze vraag al eerder gesteld, maar kreeg daar als antwoord om zijnaden open te gaan knippen. Ik hoop eigenlijk dat er kant en klare kledingstukken zijn waar ik nog niet aan heb gedacht, waardoor ik bovenkleding aankan na de operatie.

Eind augustus wordt ik geopereerd aan mijn schouder. Hierna moet ik een aantal weken mijn arm in een mitella houden. In het begin mag ik mijn arm waarschijnlijk helemaal niet gebruiken omdat ik anders het gewricht weer kan beschadigen.
Omdat met één hand dingen doen lastig is -broek dicht ritsen/knopen zoek ik kleding die makkelijk aan te trekken is en die ook langs mijn zere schouder past, want die arm kan niet foor een armsgat.
Qua broeken worden het broeken met elastiek, maar ik kom er voor de bovenste helft nog niet uit. Liefst ook nog een beetje toonbaar ;)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
29.4K

Het beste antwoord

Man of vrouw? Als je een vrouw bent kan je hemdje/jurk kopen met een band om je nek ipv over je schouders. Je kan met je voeten in het hemdje/jurk stappen waarna je het omhoog trekt en het bandje over je hoofd doet. Je hebt ook bh's (desnoods bikinitops) in dit model. Als het wat kouder is kan je er een omslagdoek of poncho overheen doen.
Als je een man bent zou je een overhemd kunnen kopen die een paar maten groter is dan kan je het overhemd over je arm heen doen zonder je beperkte arm er door heen te doen. Indien het zelf niet lukt om je overhemd dicht te doen kan iemand in je omgeving je misschien helpen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kunt een topje aantrekken met daaroverheen een poncho, deze heb je in verschillende stoffen en diktes, vind ze zelf wel leuk!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien is een wikkelshirt een oplossing, dan kun je de banden, die je normaal knoopt, van klittenband voorzien (van te voren) op de juiste maat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou singlets kopen deze zijn ruim genoeg voor de armen en nog erg rekbaar ook. Strapless tops zijn ook goed te doen. Oversized shirts / truien kopen. Verder kun je wel van die hele dunne vestjes kopen die zonder moeite zo over je arm heen glijden. Voor broeken zou ik ook eens kijken voor joggingbroeken, en jeansleggings.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probleem is dat ik mijn arm 2 weken niet mag gebruiken, bij 'gewoon uit de kom' kan dat opzich wel, maar na de operatie mag het niet, dus die dunne vestjes zijn niet echt een optie.
Broeken had ik inderdaad al een paar harembroeken met elastiek voor en wat trainingsbroeken.