Hoe test je of een parel echt is?

Je kunt niet vaak zien welke parel ketting nou echt is en welke niet, hoe kun je dit testen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echte parels lossen op in azijn ;-)
Maar dit is wel erg zonde van de parel,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dure manier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helemaal mee eens, maar dat was niet de vraag ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is zo :))

Antwoorden (1)

Met je tanden kan je een parel op echtheid testen. Ga met de parel over de bovenkant van je ondertanden, voelt het een beetje ruw aan, dan zijn het echte parels, is het glad, dan zijn ze nep!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ Alleen lees ik bijna overal dat je over de boventanden moet wrijven met de parel. Naast gecultiveerde en echte parels die beiden natuurlijk zijn, zijn er ook imitatie parels. Imitatie parels komen niet uit oesters maar zijn volledig mens gemaakt. Sommige imitatie parels zijn zo knap gemaakt dat u bijna niet het verschil zal kunnen zien tussen een natuurlijke parel en een imitatie. Deze parels zijn echter vaak wel makkelijk te ontdekken met een simpele truc. De ‘tand test’. Haal de parel voorzichtig langs uw bovenste tanden (de bovenste tanden zijn gevoeliger). Als de parel korrelig aanvoelt dan heeft u te maken met een echte parel. Als de parel volledig glad is dan heeft u te maken met een imitatie parel. http://juwelista.nl/echte-parels-versus-cultive-parels-en-imitatieparels/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik wou net t zelfde zeggen