Ik val net tussen 2 maten spijkerbroek, kan ik dan beter een grotere maat of kleinere maat kopen?

Ik heb online een jeans short gekocht, maar hij is wat aan de strakke kant. Als ik sta zit hij goed, maar zodra ik ga zitten drukt de knoop. Als ik ga zitten zit hij bij mijn bovenbenen ook wat strakker (maar niet zo dat het knelt). Kan ik nu beter een maatje groter bestellen of rekt dat nog zodanig op dat hij bij de band wat losser komt? Ik heb shorts een maat groter en die zitten lekker als ik 'm aan trek maar na 2 uur iets te los. Kan ik beter deze houden of een maat groter nemen? En als ik deze houd, kan ik die dan zelf oprekken zodat hij goed zit wanneer ik hem aan trek? En moet dat iedere keer opnieuw na het wassen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
8.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lastige. Hij kan nadat je hem aan hebt gehad oprekken(de kleinere maat), maar de grotere maat kan je waarschijnlijk langer aan(als je nog groeit), maar hij moet niet krap zitten hoor, in het begin kan het nog meevallen maar daarna begin het pijnlijk te worden(buikpijn), en zou je hem het liefst uit willen doen denk, of kies een ander broekje dat iets groter of kleiner valt en dat ie daardoor perfect zit :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou, ik hoop eerder te krimpen in breedte dan te groeien, haha! Ik ben al wat kilo's kwijt, en val nu bij elke broek tussen 2 maten, zo vervelend!! Ik twijfel enorm.. Retourneren kost weer extra, en dan ben ik nog niet zeker dat ik de goede maat heb.. Ben bang dat de pijpjes dan ook weer te wijd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je echt heel strak in je vel zit, dan kan je de strakke nemen.
Wanneer je maar iets vet hebt een maat groter. Niks is zo lelijk als een uitpuil randje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal morgenochtend eens passen, heb hem net na het avondeten gepast, dat maakt misschien ook verschil..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ruilen zou geen geld moeten kosten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En toch kost het geld.. Bij Wehkamp. Je kan het kosteloos terug sturen maar je moet dan met je tegoedpunten een nieuwe bestelling plaatsen en dus opnieuw verzendkosten betalen (á 6 euro). Dan betaal ik nu dus 12 euro verzendkosten voor een bestelling van 35 euro.. Jammer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je zeker dat dat ook geldt als je dezelfde broek wil maar een andere maat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tjonge je hebt gelijk, stelletje afzetters ;-) Mijn excuses voor de foute reactie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Pelle Niks afzetters, je weet dit in principe vooraleer je overgaat tot de aankoop.
Ik zou het eerder een berekend risico noemen ;-)
Dit is trouwens één van de redenen waarom ik liever naar de winkel zelf ga en eerst iets aanpas vooraleer ik iets koop.
En ja, dan kan het nadien toch nog wat tegenvallen maar daar leer je dan alweer uit.
Zo is aan elke les een bepaalde prijs verbonden, toch? Liefs en fijne avond nog!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze vragen 6 euro verzending. Als ik een pakket verzend als particulier betaal ik 6,75. Gezien de grootte en bekendheid van het warenhuis versturen ze zeker honderden tot duizenden pakketjes per dag.. Die hebben echt wel een deal met een postbedrijf.. Ik weet zeker dat die geen 6 euro betalen aan verzending.. Trouwens, mijn pakket (alleen dus de short) had makkelijk door de brievenbus gepast.. Ook klopt de maattabel van die short niet, ik heb mezelf opgemeten en hield nog 3 cm over! Uiteindelijk valt hij dus klein en past hij niet (terwijl hij volgens de maattabel ruim moest passen)..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies, kijk eens naar bol.com, die verzendkosten liggen veel lager en boven de 20 euro is het zelfs gratis! Betere deal gemaakt met het postbedrijf.

Antwoorden (3)

Ik koop mijn spijkerbroeken altijd zo, dat ik op mijn bed moet gaan liggen om de knoop dicht te krijgen. In de loop van de dag, krijg ik hem met gemak open en dicht, maar zodanig dat hij niet afzakt. Dan zit hij gewoon lekker, iedere keer na het wassen begint dat opnieuw (ik doe spijkerbroeken in de droger), ik wil niet dat mijn broek afzakt tijdens het lopen, dus doe ik er graag wat moeite voor. Ik kies dus voor de kleine maat, ieder merk spijkerbroek gaat tijdens het dragen naar je lichaam zitten, dus kun je rustig deze nemen. Wil je een broek die meteen goed zit, pak dan de grotere en neem deze een beetje in, of draag er een riem om.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denimstof rekt sowieso nog uit en vormt zich mee met je lichaam. Andere stoffen zijn misschien wat stugger, maar broeken rekken altijd nog wat op. De vraag is hoelang je de broek wilt dragen zonder hem te wassen. Want ja, elke keer na het wassen moet je hem weer wat oprekken. De strakkere broek zal na een paar uur goed zitten, en dan kun je hem een paar keer dragen. Een lossere broek zul je na elke keer dragen moeten wassen als je wilt dat hij weer goed zit. Ik draag mijn strakke broek gerust twee keer. Je kunt hem thuis al even dragen, desnoods met de knoop open, zodat hij goed zit als je de deur uit gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In feite hangt de keuze helemaal van jou af.
Kies jij in de 1e plaats voor comfort dan ga je beter voor de grotere maat.
Kies jij in de 1e plaats voor een strakker uiterlijk dan kies je beter voor dat maatje kleiner.

Soms kan een paar kilootjes afvallen of bijkomen ook een oplossing zijn.
Maar ook die keuze dien jij zelf te maken want daar zijn meer inspanningen voor nodig dan gewoon maar een ander maatje komen hé ;-)

Indien jij je elke keer ongemakkelijk voelt vanwege die drukkende knoop dan vraag je jezelf eens heel bewust af of het echt de moeite waard is om voor dat maatje kleiner te kiezen.
Indien jij je stoort aan het te los zitten van dat maatje groter dan vraag je jezelf af of dit voor jou een belemmering is om optimaal van jouw activiteiten te genieten zoalng je dit te losse kledingstuk draagt.

Wat je ook nog zou kunnen overwegen is om een ander merk van jeans shorts of jeans broeken te kopen want er zit voor een zelfde maat-nummer toch wel merkbaar verschil in de daadwerkelijke omvang. Zo kan het zijn dat maat 32-34 van het ene merk strak zit terwijl maat 32-34 van een ander merk net veel te los zit naar jouw zin.
Ga eens naar diverse winkels of naar één winkel met diverse jeans-merken en diverse modellen van dezelfde maat.
Pas (zonder gevoel tot aankoopverplichting) verschillende broeken met dezelfde maat doch van verschillende merken en binnen een zelfde merk pas je nog eens andere modellen met eenzelfde maat.
Je merkt onmiddellijk het verschil van het ene merk tegenover het andere alsook het verschil tussen de diverse modellen van één en hetzelfde merk.

Weeg in gedachten voor jezelf af welke oplossing jou zowel op korte als lange termijn het meest levensvreugde bezorgt.
Maak dan jouw keuze aan de hand van jouw prioriteiten en Geniet ervan!

Liefs, Succes en Mega Big Smile van me