Waarom dragen medewerkers in de winkel van Abercrombie and Fitch in Amsterdam (bijna) allemaal teenslippers?

In de Abercrombie and Fitch-winkel te Amsterdam viel het mij vandaag op dat het personeel er, voor een belangrijk deel, aan het werk is met teenslippers aan. Ik vroeg mij af waarom dat dat zo is, want ik werkte zelf in enkele modewinkels en daar werd het telkens niet toegelaten om onder het werk teenslippers aan te hebben. (Het zou niet heel representatief zijn). Daarnaast zijn ook de temperaturen zijn op dit moment nog niet echt zo zomers (vandaag tenminste), dat je echt teenslippers zou kunnen dragen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Mode
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn mensen die bijna jaarrond teenslippers dragen en ze werken binnen dus de temperatuur is niet van belang.

Het beste antwoord

'Hot guys' met spijkerbroek, teenslippers én een rood jack zijn een onderdeel van manier waarop Abercrombie & Fitch zich presenteert. Het bedrijf probeert met die 'bedrijfskleding' een imago op te bouwen van 'jong en sexy'. Bij de vestigingen in andere landen zijn medewerkers op dezelfde manier gekleed. Die kleding is onderdeel van de huisstijl. Als voorbeeld zie je hieronder de foto's van de opening van de winkel in Amsterdam en van een filiaal in Dublin.