verschil tussen swiss made horloge en gewoon horloge?

Wat is volgens jullie het verschil in een Swiss made horloge en een gewoon horloge
En zij je ook kwaliteit verschil

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (2)

Het verschil is, dat een Swiss Made horloge ten allen tijde in Zwitserland is geproduceerd/geassembleerd en dat ander horloges uit elk ander land kunnen komen.
Vele zeer dure merken, zoals Patek Philippe, Omega, worden in Zwitserland geproduceerd, maar5 ook in Nederland heb je merken die er uit springen, zoals Christiaan van der Klaauw.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Swiss made was vroeger waarborg voor kwalitatief hoogwaardige horloge/uurwerk techniek. Dit stamt uit de tijd dat horloges nog mechanisch waren en opgedraait moesten worden. Het ging dan vooral om de nauwkeurigheid. Tegenwoordig bestaat het electrische kwarts uurwerk. Deze voornamelijk japanse techniek is 40 x nauwkeuriger dan het beste mechanische zwitserse uurwerk. Kwaliteit moet je in de huidige tijd zien als duurzaamheid. Een zwitsers uurwerk is vele male duurzamer dan menig japans uurwerk. ( gaat dus veel langer mee) overigens bij normaal gebruik.