zelf piercen, hoe doe je dat?

wat heb je nodig en hoe doe je het? In mn oor.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
5K
Ritsuka
11 jaar geleden
doe het niet, grote kans op ontstekingen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En scheef piercen en verschrikkelijke gevolgen van die ontstekingen (verminkingen enzo) dus vooral doen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Piercen is een vak, je gaat toch ook geen operaties uitvoeren op den duur, dat is ook een vak, waar je voor geleerd moet hebben, om het veilig en goed te kunnen uitvoeren, dat is niet voor niets. Bij een piercer of juwelier kost dit in z'n geheel ongeveer een tientje, daar ga je je oor toch niet voor verminken?

Antwoorden (2)

Een steriele naald, een steriel sieraad en een steriele kurk. Kurk achter het oor en prik met de naald door het oor met de kurk als steun. Daarna het sieraad erdoor. Let op!! Wel alles steriel ... Maar beter even naar de juwelier voor 15 à 20 is het zo gepiept. En heb je er verzorgings vloeistof bij. ( heen sterilon gebruiken voor de nazorg, dat is vragen om ellende)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het licht er een beetje aan als het in je oorlel is dan kan je dit gewoon laten schieten door een juwelier. Of zelf een eenmalig te gebruiken schiettang kopen.

Als het op een andere plek in je oor is moet het met een naald. Haal hiervoor handschoenen alcoholdoekjes steriele naalden en piercings bijvoorbeeld bij http://www.crazy-factory.com .

Maak de operavlakte waar je wil piercen goed schoon met een alcoholdoekje. Kijk goed waar je de piercing wil hebben en zet eventueel een puntje. Ondersteun het gedeelte van je oor goed en prik in één beweging de naald er door. Stop de piercing in de holle naald en trek de naald terug zodat de piercing achter blijft.

Let goed op de je de juiste maat piercing bij de juiste maat naald heb gekocht. neem altijd een te grote piercing in het begin om je oor nog de ruimte te geven om te kunnen zwellen.

Let op in je oor lopen ver schillende zenuwen en allerlei ander banen. Het kan zijn dat als je hier iets van beschadig dat je rond loopt met hoofdpijn die niet meer weg gaat. Of voor altijd last hou van je oor.

De kans hierop kan je wel verkleinen door naar een piercingsshop te gaan maar is geen garantie. Laat het niet doen bij een juwelier ze hebben hier te weinig verstand van.