Gevolgen van tanden bleken?

Mijn tandarts kan tanden laten bleken maar dan kost het me zo'n €300,- en dan moet ik met gelsoorten aan de slag.

Maar als ik me nou bij de White Smile Company laat bleken in 1x voor €200,- euro, kan dat dan geen kwaad? Volgens de site zijn er geen gevolgen op korte of lange termijn die nadelig zijn, maar heeft iemand ervaringen met in 1x de tanden laten bleken (zonder gels, borsteltjes, etc...)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.7K

Het beste antwoord

Ik heb een aantal jaren geleden bij de tandarts een gebitje laten maken om m'n tanden zelf te bleken. (Ben nogal een theeleut en door de thee had ik wat aanslag op m'n tanden) Ik kreeg gelspuitjes mee die je in de malletjes moet spuiten en daarna moet je met de gebitjes in je mond een aantal nachten slapen. Het resultaat was erg goed, maar ik kreeg er wel hele gevoelige tanden door (bij warm en koud eten). Ik ben daarna op aanraden van m'n tandarts met sensodyne gaan poetsen en de gevoeligheid van m'n tanden was redelijk snel over.
Ik heb destijds voor de gebitjes gekozen omdat de kosten van de tandarts eenmalig hoog zijn aangezien de gebitjes gemaakt moeten worden. Als ik het nu nodig vind om m'n tanden weer een beetje bij te bleken, omdat ze weer een beetje verkleurd zijn, dan haal ik alleen een doosje tandgel bij de tandarts en ik kan er weer en poosje tegenaan. De gebitjes kun je namelijk zolang als je wilt gebruiken. Als je voor een eenmalige behandeling kiest, zul je zien dat na verloop van tijd je tanden toch weer donkerder gaan kleuren en heb je dus iedere keer de kosten van een volledige behandeling, het zal op termijn dus veel duurder zijn als je een blijvend resultaat wil behouden. Daarnaast vind ik een stralende lach heel mooi, maar krijtwitte tanden zien er niet natuurlijk uit. Bij een eenmalige behandeling bleken ze tot het maximum, terwijl je met tandgel zelf kunt bepalen hoe lang je door wil gaan met bleken. M.a.w. je kunt dus zelf het eindresultaat bepalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn zus heeft het net zo als jou gedaan en heeft ook gevoelige tanden,zij doet nog regelmatig dat gebitje een nachtje in voor een blijvend resultaat..een goed een duidelijk antwoord Floorz+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel duidelijk, dankjewel

Andere antwoorden (4)

Ik heb geen ervaring met het bleken van tanden. Wel heb ik er zelf van af gezien omdat je tanden er wel degelijk wat poreus van worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met die gelsoorten bleek je je tanden niet ,je haalt er wel alle vuil en aanslag mee weg .
het echt wit maken van je tanden gebeurt in america doormiddel van een soort uv licht.

je kan natuurlijk ook even spoelen met chloor,niet doorslikken. [sorry kon het niet laten]
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prijs lijkt me nou niet direct verband houden met kwaliteit van een handeling.

Zuiver daarop gelet scheelt het €100.

Informatie van een fabrikant of dienstverlener waar ook deze dienst verkrijgbaar is, is vrijwel altijd eenzijdig (d.w.z.: ongunstige gevolgen worden niet of nauwelijks genoemd).

In de regel betrouwbaarder zijn recente publicaties door een (of meer) specialist(en) in een vakgebied.

Toegevoegd na 17 seconden:
Het bleken van gebitselementen is een verandering van de intrinsieke kleur van het glazuur en dentine in een wittere, lichtere tint met behulp van stoffen die vrije radicalen en ionen afscheiden.

Verwijdering van verkleurde aanslag op het glazuur- of dentineoppervlak noch het weghalen van een verkleurde oppervlakkige laag glazuur valt dus NIET onder bleken.

- Bleekeffect kan tijdelijk zijn.
- Te witte tanden trekken de blik teveel naar zich toe en leiden daardoor de aandacht voor de rest van het gelaat af.
- Indien psychische problemen ten grondslag liggen aan het verzoek om te bleken, worden (die psychische problemen) niet opgelost.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zie dat je nu om directe ervaring vraagt. Sorry, die heb ik niet en ik zie ook geen aanleiding om dat te doen omdat ik tevreden ben met mijn gebit zoals het nu is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er wel ervaring mee en dat is helaas geen positieve. Ik denk dat de technieken in de afgelopen jaren wel verbeterd zijn, maar toen ( 20 jaar) geleden was het nogal primitief. Er werden gaatjes geboord in mijn tand en een goedje ingespoten afgedicht en een week later nog eens. Ze werden wel wat bleker, maar wat veel erger is... na een aantal jaren is 1 van deze tanden afgebroken. Of dat door het bleken kwam weet ik niet, maar het is wel toevallig dat net de gebleekte tand afbrak. De andere tand had jaren daarvoor een wortelkanaalbehandeling ( of is het kanaalwortelbehandeling ?? :-)) gehad en was daardoor misschien iets steviger en die heb ik nog.

Ik denk dat de technieken nu wel wat verbeterd zijn. het is tenslotte al erg lang geleden dat ik het heb laten doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben een gaatje in je tand geboord?!
Nee ik heb me wel laten informeren, maar dat gebeurt hedendaags niet meer. Maar ik vind het wel erg dat het is misgegaan! Ik kan me voorstellen dat dit ontzettend eng is! Maar goed ik laat het bij mijn tandarts doen, omdat ik hem vertrouw en hij erg begaan is met mijn gebit. Ik ga dan voor de behandeling van de 320 euro, omdat het dan eenmalig duur is en ik eventueel later alleen nog de gel hoef bij te kopen. Ik laat me door mijn tandarts verder adviseren over de gevaren en over de dosis van de gel, etc. Maar bedankt voor je eerlijke reactie!