Hoe noem je de hoofdbedekking van een sultan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier valt geen enkel nuttig antwoord op te geven. Er zijn sultans in vele landen, en ze regeerden in veel verschillende tijden. Tussen de verschillende landen verschilt ook de gewoonte voor een hoofddeksel voor de sultan, en in de loop der eeuwen zijn deze ook steeds weer veranderd. Dus zonder dat je het hoofddeksel beschrijft, of een specifieke sultan noemt die dit hoofddeksel droeg, valt hier geen enkel nuttig antwoord op te zeggen....

Het beste antwoord

Een sultan kan verschillende dingen dragen, bijvoorbeeld een Fez (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/80/HusseinKamelSultan.jpg/150px-HusseinKamelSultan.jpg) of een tulband (http://www.meed.com/pictures/636xAny/7/4/7/28747_Sultan_Qaboos.jpg). En dan is er natuurlijk ook nog de hoofddoek: http://www.us-sabc.org/images/Sultan.jpg
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Misschien bedoel je een tulband. Zoek je een ander soort hoofddeksel, dan graag de vraag uitbreiden met een beschrijving!

Toegevoegd na 12 minuten:
Flauw om een minduim te geven terwijl de vraag niet duidelijk is!
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar slaat die min nu weer op? Dit antwoord klopt gewoon, zo niet dan moet de vraag maar duidelijker gesteld...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord klopt Amadea. Ik kon er echt niet meer opkomen en had het woord ergens voor nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, lijkt me een prima antwoord op de vraag (al zijn er ook andere mogelijkheden).