Hoe kun je je haar gezond maken en er ook zo laten uitzien?.......

........zonder dat je daar veel voor moet doen of dat je geen dure dingen hoeft te kopen? (zacht, niet kroezig, glanzend net als die reclames)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (13)

Inmasseren met olijfolie, alluminiumfolie erover en daar de handdoek over, lekker een paar uurtjes laten broeien en goed uitwassen met een milde shampoo eventueel met cremespoeling nabehandelen

tip: bier over je haar gieten na het wassen zonder het daarna uit te spoelen gaat het mooi van glanzen

Toegevoegd na 17 minuten:
Bier werkt tevens verstevigend..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hm.. Ik heb altijd begrepen dat olijfolie een uurtje in laten trekken en dan 2 keer wassen & conditioner goed zou werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zorg ervoor dat je dagelijkse voedingspatroon gebalanceerd is en rijk is aan proteïnen (de bouwstenen voor je haar) en koolhydraten. Krijg je te weinig proteïnen binnen, dan kan zich dat (onder meer) uiten in droog en dof haar. Je haar groeit bovendien minder snel. Vis, vlees, eieren en kaas (let op dat je niet overdrijft met vetten) zijn belangrijke proteïnenleveranciers. Vooral zalm wordt wel beschouwd als een van de beste voedingsmiddelen voor de gezondheid van het haar. En als het dan ook nog lekker is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi antwoord, krachtig en duidelijk! + je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reactie hier boven is van mij, jij stond nog ingelogd bij mij. Toen je laatst een keer bij me was, sorry!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Wel een oprecht +je!
Regelmatig je haar wassen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eet je haar gezond en glanzend

Mooi, glanzend en gezond haar is mede afhankelijk van je dagelijkse dieet. Je haar heeft vitamines, proteïnen en mineralen nodig, net als de rest van je lichaam. Maar welke heeft je haar het hardste nodig en in welk eten vind je die?

(Pro) Vitamine A
Vitamine A is goed voor de opbouw van gezond haar en helpt bij droog en/of breekbaar haar. Deze vitamine vindt je in veel groentes zoals worteltjes, paprika, broccoli en spinazie. Maar ook in boter, eieren, melkproducten en vette vis.

Vitamine B
Vitamine B is essentieel voor gezond en glanzend haar. Een tekort hieraan kan het haar zwakker maken. Het kan je helpen dikker en voller haar te krijgen en het helpt gespleten haarpunten te voorkomen. Je vindt het in eieren en melk maar ook in nootjes en sojabonen.

Vitamine C
Vitamine C verbetert de conditie van het haar en geeft het vitaliteit en glans. Vitamine C vind je vooral in (citrus) vruchten.

Mineralen ijzer, zink en koper
De mineralen ijzer, zink en koper zijn van belang voor gezond en glanzend haar omdat het voor de transport van alle belangrijke voedingsstoffen en zuurstof(opname) zorgt. Bovendien groeit je haar sneller als je genoeg van deze mineralen binnen krijgt. IJzer vind je in veel groentes en vlees, zink in vlees en vis en koper vind je vooral in groente, noten en zaden.

Proteïnen
Een tekort aan proteïnen kan resulteren in droog, dof haar en/of dunner haar. Het is dus erg belangrijk dat je genoeg proteïnerijk voedsel binnen krijgt. Vis is een belangrijke bron van proteïnen maar je vindt ook veel proteïnen in vlees, kaas, eieren, yoghurt en peulvruchten.

Verder
Verder hou je je haartjes gezond door veel water te drinken, het drinken van cafeïne (koffie) en alcohol te beperken, weinig verzadigde vetten en suikers binnen te krijgen en te stoppen met roken.

Een gevarieerd en gebalanceerd voedingspatroon is dus van groot belang voor gezond en glanzend haar. Maar je kunt je haar natuurlijk ook een handje helpen met speciale voedingssupplementen die gezond en glanzend haar bevorderen zoals vitamine B-complex, ijzerpreparaat of zink.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Henna is het middel voor gezonde haren en gezond uitziende haren, niet duur en heel effectief...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt, kleurloze henna laat je haar ook dikker aanvoelen, +1
Een haarmasker kopen. Bijv Andrelon perfecte puntjes. Die zijn regelmatig in de aanbieding 2 voor de prijs van 1. Deze zijn niet duur. Maakt het haar zacht en glanzend en na het haarwassen er in doen. Zelf douchen en uitspoelen.

Of bij de kapper en dat is wel iets duurder maar daar doe je vreselijk lang mee, 1 of 2 druppels heb je nodig. Echte haarolie maakt het glanzend, zacht en is tegen droog haar ziet er verzorgd uit. Druppel in de handpalm en in het haar kneden. Ik doe met een flesje van 16 euro zeker een jaar mee. En gebruik het heel vaak.

En laat je niet misleiden door de reclames want de haren stralen daar door bepaalde lichtval, bepaalde hoek filmen of fotograveren en is echt niet van de shampo hoor. Maar is veel aan gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Behalve gezonde voeding en veel water drinken kun je ook pure amandelolie verwarmen en in je haar doen. Plastic folie erover en het liefst een paar uur in laten trekken. Krijg je heel mooi glanzend en soepel haar van. Bovendien splijten de puntjes niet zo snel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voedingstips voor je haar werken alleen op het haar dat nog uit je hoofd moet komen, als het eenmaal gegroeid is, is het een dode stof. Je krijgt dus niet op korte termijn een mooie glanzende bos haar als je nu opeens gezond gaat eten.
Je kunt het wel mooier laten glanzen met allerlei verzorgingsproducten en het al genoemde oliemaskertje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan je haar af en toe een maskertje geven van eigeel, geprakte avocado of olijfolie.
als je naspoelt met water mer een scheutje azijn erin, gaat je haar mooi glanzen.
14 jaar geleden
ik weet het...
na het wassen smeer je er babyolie in....of iedere keer als je je haar nat maakt,een paar druppeltjes babyolie in je handpalm,en dat goed door je haar kneden...
niet uitspoelen!
succes verzekert.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kruidvat, eigen merk, heeft een heel fijn voedend haarmasker. Eén tot twee keer per week aanbrengen op gewassen haar, 10 minuten laten intrekken en daarna uitspoelen. Wat mij betreft effectief en niet duur!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met Vigorance Reconstructor. Voorkomt het pluizen en splijten van haarpunten.

Technisch gezien is haar natuurlijk niet meer gezond te krijgen; het zijn dode hoorncellen, net als je nagels.