Wat gebeurt er als ik - niet zwanger - een zwangerschapsjurkje draag?

Het komt weleens voor dat alle jurkjes die ik zoek uitverkocht zijn en dat er nog een 'maternity dress' tussen hangt. Een zwangerschapsjurke, precies hetzelfde, maar dan dus voor een bolle buik. Nu heb ik het over internetwinkelen en heb ik geen idee hoe zo'n zwangerschapsjurkje in elkaar zit. Wat gebeurt er als ik als niet zwangere vrouw zo'n jurkje aantrek? Wat zit er precies in zo'n jurkje, of is-ie gewoon erg rekbaar voor het geval dat?

Toegevoegd na 1 dag:
Bedankt voor jullie antwoorden! Toch maar even passen denk ik. Ik dacht: misschien zit er wel iets ín dat jurkje, of flubbert het heel erg. Een beetje langer komt mij alleen maar goed uit, want ik ben lang.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens naar een gewone winkel en pas eens zo'n jurk, dan weet je het.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha ben je bang dat die hormonen af geeft ofzo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het ligt er ook een beetje aan welke maat je pakt. Niet élk zwangerschapsjurkje is voor een mega dikke buik van 9 maanden zwangerschap :D En zoals Pelle al zegt, probeer het gewoon ;)

Het beste antwoord

Waarschijnlijk zal het jurkje aan de voorkant iets langer zijn omdat daar extra ruimte is voor de buik. Verder is er niks mis mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er "gebeurt" niets, de jurk die je aan hebt is gewoon jouw maat, behalve op de plek van de buik, daar is natuurlijk veel meer ruimte voor je zwangere buik, dus strak zit het zeker niet.
je kan zeggen dat het in de zomer lekker luchtig zit, maar dat is alleen maar fijn als je dat ook wilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik snap 't ook niet, een zelfde antwoord in andere bewoordingen is als tweede gegeven, geef mijn portie maar aan fikkie!
bedankt voor de plus!
Een jurkje kun je zeker niet dragen, dat ziet er raar uit.
Een rokje zou kunnen, daar zit dan een rekbare stof boven de boord, die kun je naar binnen klappen, maar of het echt lekker zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een gekocht online van ASOS. Ik ben een maat 38 en hebt een maat 36 besteld, het ziet mooi uit, gewoon als een losse model. Je kan altijd naar een winkel gaan zoals H&M een verschillenden maaten passen voor de zekerheid.