Mijn piercingballetje zit erg vast, hoe krijg ik deze los ?

Ik heb 4 maanden geleden mijn oorlel laten piercen en sinds die tijd zit er een gewoon lang staafje (1.2 mm) met balletje in.
Omdat het genezen bij piercen langer duurde heb ik deze tot nu toe niet vervangen, nadat het een paar keer ontstoken is geweest.
Het gaatje is ondertussen volledig hersteld en wordt door mijn lichaam niet langer als wondje gezien, en ik wou dan ook graag van piercing verwisselen.

Ik krijg het balletje alleen met geen vermogen los. Ik heb het al geprobeerd met latex handschoentjes maar dat werkte niet. Ook heb ik het iemand anders laten proberen maar ook hij slaagte er niet in om het balletje los te krijgen.
Ik ga langs de piercer als er niks anders opzit, maar dit is niet in de buurt.

Ik heb gehoord dat het met een tang moet lukken, maar heeft iemand eventueel nog een ander idee ?

Toegevoegd na 12 uur:
In water weken heb ik ook meerdere malen geprobeerd (ook in een zoutoplossing), werkte helaas niet,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
40.1K

Antwoorden (1)

Je zou kunnen proberen om de piercing te laten weken in warm water. Als dit kan zonder dat je zelf verzuipt :-(

Ik vermoed dat de schroefdraad van het balletje helemaal onder de pus zit en dat dit lekker is ingedroogd. Als je het kan losweken, kun je het misschien ook weer draaien.

Je kan het ook proberen, met een doordrenkt washandje.

De tang zou misschien ook kunnen, maar dan wel met de hulp van iemand anders denk ik. Lijkt me lastig om dit zelf te doen. Pas op in ieder geval dat je het gaatje niet weer uit scheurt.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje voor je reactie. Ik was alleen vergeten te melden dat ik weken ook al meerdere keren heb geprobeerd, mijn fout, sorry. Pus zou inderdaad kunnen , maar dan zit het misschien echt helemaal onder het balletje, aangezien dat weken niet lukt. Toch hartelijk bedankt !