wie heeft de broek met laag kruis uitgevonden?

zit daar nog verdere betekenis aan voor de drager?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Het beste antwoord

Er is geen antwoord te geven op wie die broek heeft uitgevonden maar een laag kruis in een broek bestaat al heel lang. Je hebt bijvoorbeeld harembroeken (zie afbeelding) en ook de pajama's uit India (deze broeken met laag kruis vallen niet zo op omdat er een kurta (lang overhemd overheen gedragen wordt). Het is dus op en af al eeuwenlang in of uit de mode.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dit was erg duidelijk en meteen weer een leuke site ontdekt, bedankt!!

Andere antwoorden (3)

mc hammer is 1 vd eerste die er mee liep na mijn weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet niet of het waar is, maar ik hoorde dat gangsta rappers hem dragen om zo te laten zien: "mijn zaakje past niet in gewone jeans" ... Of had ik dit bij reacties moeten plaatsen? :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het komt oorspronkelijk van een (of meerdere) Amerikaanse gevangis(sen) waarbij gedetineerden aan elkaar lieten zien of ze seks met elkaar wilden door hun broek aan hun kont te hangen.
Bron? Ik heb het van een plaatje op internet wat zo nu en dan voorbij komt.