Hoe noem je zo'n koord wat je aan je broek kan maken en als je eraan trekt dat het uitrolt..? Wordt vaak gebruikt met sleutels en pasjes..

Geen idee hoe zoiets heet, maar vaak is het promotiemateriaal... Je kunt er een pas of sleutel aan doen zodat je het dan verder niet los hoeft te halen van bv je broek en als je het los laat rolt het zo weer op.. Als iemand snapt wat ik bedoel, zou je dan ook kunnen vermelden waar ze dit handige dingetje verkopen en voor hoeveel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Antwoorden (4)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende benamingen voor een koord die je aan je broekriem kunt maken.
O.a. riemclip, jojo, enz.
Voor meer informatie, zie bijvoorbeeld onderstaande bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn twee soorten van.
De plastic en de metalen versie.
Voor Eén sleutel of pasje of zo raad ik je de plastic versie aan. Die word verkocht bij de ANWB en ski winkels omdat daar meestal êen skipas aanhangt.
De metalen versie is voor een bos sleutels en die vind je vaak bij een hakkenbar of schoenmaker
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn verschillende modellen.
De bekendste is voor op de ski piste, deze heeft een kunststof of staaldraad achtige draad.
Er zijn ook key ketting met rol (zie link)die een ketting hebben. Zelf vind ik deze minder geschikt als je hem vaak gebruikt, zoals voor je sleutels of een pas.