Wordt de kleding van de catwalk ook in de winkels gelegd of is het voor inspiratie?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Antwoorden (1)

Dat ligt er net aan wie de modeshow organiseert.
Een bedrijf dat kleding aan de markt wil brengen en een modeshow organiseert om kledinginkopers een indruk te geven van hun lijn/assortiment, zal alleen de showmodellen tonen waaruit de inkopers van bepaalde bedrijven hun bestellingen kunnen plaatsen.
Ik was ooit verkoopster in een modesalon en werkte samen met de eigenares. Wanneer wij de nieuwe collectie in huis hadden, organiseerden we een modeshow voor onze vaste cliënten en liep ik zelf mee met de mannequins.
Dit waren allemaal creaties die we zelf in ons assortiment hadden. Vaak werd ik onderweg naar het omkleden al aangehouden door cliënten die het zelf direct mee wilden nemen en als het hun maat was, kon dit ook. Anders moesten we het in hun maat bestellen.
De kleding die hier geshowd werd, lag dus gewoon in de winkel.

Toegevoegd na 8 minuten:
Dit is bij Haute Couture weer anders. Dit zijn éénmalige creaties en worden niet 'en masse' geproduceerd.
Dit kan je vergelijken met een 'kunstcollectie' waarvan elk kledingstuk een kunstwerkje op zich is. Dit zijn pure showmodellen en geven alleen een indruk 'hoe' de collectie eruit zal zien. Om een dergelijk ontwerp te kopen zal je naar de winkel moeten gaan waarvoor de ontwerper werkt (of zijn eigen zaak) en kan je evtl. het model dat getoond werd, kopen indien het de juiste maat is en/of makkelijk aangepast kan worden. Is het verkocht, dan kan je niet zo'n zelfde creatie kopen/bestellen.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Ik moet een onderzoek hiernaar doen, mag ik vragen wat uw werk is?! Zou ik misschien in contact kunnen komen met u via mail, zodat ik u kan interviewen?
amc
11 jaar geleden
Je kunt altijd naar mijn profiel gaan en op het envelopje klikken wat onder de avatar staat. Op die manier kan je een pb sturen. Ik zit overigens al jaren niet meer in de modebranche!