Wat zijn de mogelijke manieren om over de nacht je haar te laten krullen?

Ik bedoel, als je in de avond met nat haar naar bed gaat, wat kan je dan allemaal doen om de volgende dag krullen te hebben? Bijv. invlechten, knotjes maken, e.d.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
5.7K

Het beste antwoord

je kan ook van een oud laken allemaal stroken scheuren. Dan pak je kleine plukjes haar pakken en die bijv. vlechten of indraaien en dan kleine knotjes maken die je dan met de lapjes vastzet. Dat slaapt een stuk lekkerder dan krulspelden oid.

Ik zou wel eerst wat schuimgel in je haar doen en daarna je haar doen. Een handdoek op je kussen en slaap lekker. De volgende ochtend haal je alle stofjes uit je haar. Gebruik wat gel voor krullen en kneed het met je handen in je haar.

Als je stijl haar hebt, is zo'n oplossing helaas maar eenmalig. Maar het staat dan natuurlijk wel erg leuk.

succes :D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Papillotten indraaien. Slaapt redelijk lekker en geeft mooie pijpenkrullen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Het mooist wordt het als je het iemand voor je laat doen. Is wel wat werk, maar misschien heb je iemand die dat voor je over heeft. Vast wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
werkt inderdaad heel goed,maar pas op als je heel dun fijn haar hebt,neem dan grote plukken haar,anders sta je net als ik twintig jaar geleden op met een giga afro kapsel!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja is mij ook eens overkomen ... maar bij mijn zus met dik haar werd het prachtig.
Met dun fijn haar is weinig te beginnen. Maar met een goed geknipt koppie, kom ik toch het leven wel door :-)
Voordeel: na het douchen is het 10 minuutjes in model geföhnd en droog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje +1
papilotten werkten vroeger bij mij altijd wel goed :)
je kan ook in nat haar gewoon krulspelden doen die je ook gebruikt voor permanenten en dan een beetje haarlak erop

Toegevoegd na 1 minuut:
maar die krulspelden slapen natuurlijk niet echt lekker maar het werkt wel ;)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje +1
wat ik wel eens deed is het volgende:
neem strengetjes haar en draai die rond om zichzelf.
draai die strengetjes weer om pijpenragers, en draai die vast.
de volgende dag heb je dan prachtige pijpenkrullen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pijpenragers?? Even googlen
+1
Wat ik wel eens deed voordat ik permanent nam:

- Eerst douchen, haar wassen
- Daarna flink wat gel/mousse in je haar doen
- Een ontzettend warrige knot in je haar doen waarbij je je haar zoveel mogelijk verfrommeld.

Zo krijg je een heel warrige en wilde look.

Het is wel altijd een gok, soms valt het goed en soms niet. Hangt natuurlijk ook van de lengte van je haar af.

Het is heel fijn dat het niet veel tijd kost en de volgende ochtend haal je het elastiekje eruit en je bent klaar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dankje +1, lijkt me alleen wel een beetje dat je gevaar op klitten hebt.
Wat ik zelf doe als mijn haar nog nat/vochtig is: bovenop mijn hoofd maak ik een staart maar bij de laatste "omwikkeling" van het elastiek trek in de staart er maar een klein stukje doorheen, zodat je een stom knotje op je hoofd hebt. Dan steekt er dus nog 3/4 van je staart onder het elastiek uit. Die draai ik om het knotje heen en daaromheen doe ik zo'n dik elastiek zodat dat omheengedraaide stuk op zijn plek blijft (om dat knotje dus). Klinkt als veel werk maar duurt een halve minuut. Soms doe ik van tevoren wat gel erin voor wat extra stevigheid in de krullen de volgende ochtend. Succes! :)