Heeft iemand ervaring met laarzen of schoenen laten oprekken?

Ik heb een paar laarzen gekocht op Marktplaats. Ze zijn me nét te krap, zowel in de breedte als in de lengte. Helpt het als de schoenmaker ze oprekt? De buitenkant is leder, de binnenkant stof.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
6.3K

Antwoorden (5)

`net te krap` kan de schoenmaker wel verhelpen ja. Ga er echter niet van uit dat je ineens schoenen hebt die een maat groter zijn.

Vraag voor meer advies je schoenmaker even. Dit lijkt me zo te verhelpen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet met het op laten rekken, wel met oprekken, stop natte kranten in je schoenen en laat dit een nacht zitten, zeker met leer werkt dit, eventueel van de stoffen binnenkant de naden even los maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De schoen uit elkaar halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, niet de hele schoen, alleen de voering als het niet lukt, met de voering erin, sommige stoffen laten zich niet oprekken. Even de naden van de stof los maken dan en na het oprekken de stof weer vastzetten, eventueel met lijm, geschikt voor stof.
Natte sokken dragen, en er even mee lopen. (uitlopen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, natte sokken dragen en uitlopen. Daarna er heel veel op lopen, na een tijdje wil je ze nooit meer kwijt :) Als ik al had kunnen stemmen had ik een plusje gegeven...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Krijg je dan geen blaren??
Ja, heb voor mijn trouwdag trouwschoenen van een vriendin geleend, maar met mijn brede leest zat het niet echt lekker. Na een nacht te hebben laten oprekken (met goedkeuring van mijn vriendin..:) ) bij een schoenenmaker kon ik ze prima aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah, mooi. Dat geeft hoop ;-)
Ik heb veel schoenen laten rekken bij een schoenmaker maar het helpt weinig erg, vooraal in de lengte.