Kun je leren laarzen verven?

Ik heb frituurvet over mijn net nieuwe leren (beetje alacantara-leer) gekregen. Wil ze niet weggooien want kan ze eventueel met carnaval nog aan. Wie heeft er ervaring met het verven van laarzen in een felle kleur? Liefst spuit ik ze knalrose. Wie o wie weet hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
2.5K
rebecca
14 jaar geleden
zijn het regenlaarzen of gewone leren laarzen ??
rebecca
14 jaar geleden
oh sorry ik slaap nog half staat erbij :(

Het beste antwoord

alcatare is nogal poreus, is t niet? bij glad leer zou ik het afraden om te verven, want daar gaat het gegarandeerd afbladderen... als de verf goed in het leer kan trekken, zou het wel kunnen werken met leerverf...
ik heb wel eens suede geverf met leerverf, maar had ook goede resultaten met ecoline en met koud-water-textielverf... zeker als het voor iets tijdelijks ia als een feest...
maar...
het probleem zal vooral zijn dat op de plek waar nu het frietvet in het leer is getrokken, de verf beslist niet zal pakken en dat je vlek dus zichtbaar blijft...

mij lijkt het logischer om dan maar de hele laarzen in te vetten... uiteraard niet met frietvet, maar met leervet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+10

Andere antwoorden (3)

Ja. Er is speciale leerverf, welke in het leer trekt, en dus echt het leer kleurt, in plaats van een laagje er bovenop te maken. Kijk even op de site: http://www.leerverf.nl/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet ze eerst voorbehandelen en daarna kan je ze in allerlei kleuren verven. De schoenmaker verkoopt deze verf. Wel eerst goed de gebruiksaanwijzing lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet welke kleur je laarzen hebben maar misschien heb je iets aan deze tip:

"Leer waarover vet (frituur) is gekomen. Volgens de schoenmaker kun je de ...vetvlek niet meer verwijderen, helaas. Na een zelfexpiriment heb ik de vlekken behandeld met terpentine en de vetvlekken zijn verdwenen. "

Misschien dat het met een lichte kleur laarzen niet goed werkt en dat je kringen blijft zien maar wie weet?

Toegevoegd na 1 minuut:
Euh...de vraag ging dan wel over verven maar misschien zijn je laarzen nog te redden? Dan kun je ze nog een hele poos aan ipv maar een paar dagen ;-).